وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای مدیریت استرس، باید دلایل آن را پیدا کرد

برای مدیریت استرس، باید دلایل آن را پیدا کرد
اولین راه برای مدیریت استرس، تحلیل آن است. هیچ چیز بدتر از آن نیست که برای این احساس استرس و نگرانی هیچ کاری انجام نشود! این در حالی است که هر استرسی دلیلی دارد.

گاهی اوقات ما می‌توانیم بر روی این دلیل تأثیر بگذاریم: اگر من همیشه دیر به سر کار می‌رسم و این موضوع به من استرس وارد می‌کند، برای حل این مشکل مثلاً  می‌توانم یک ربع زودتر از خواب بیدار شوم.
دلایل دیگر استرس، خصوصاً در رابطه با محیط های زندگی ما (سروصدا، ترافیک و چیزهای دیگر)، تقریباً در حیطۀ اختیارات مان نیستند.

اگر واقعاً نمی‌توانیم برای مقابله با آنها کاری انجام دهیم، عاقلانه ترین کار این است که خودمان را با آنها سازگار کنیم. آیا باید زمانی را در ترافیک بمانید؟

از این فرصت برای لیست کردن کارهای خوشایندی که می‌خواهید در هفته ای که می‌آید انجام دهید، بهره ببرید. همسایه تان خیلی سروصدا می‌کند؟ تمرین های تنفسی برای بازیابی آرامش انجام دهید… به این ترتیب فقط سروصدا را تحمل کرده اید و دیگر عصبی نشده اید.

برای مقابله با استرس، تفکرات جدیدی نیاز است کنترل افکار یا احساسات مان دشوار است؛ اما اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، دیگر مجبور به تحمل ناملایمات نیستیم. یاد بگیرید که چگونه افکار منفی یا نگران کننده را بیرون کنید و در نتیجه استرس تان را کاهش دهید. این کار ذهن مان را آزاد می‌کند که از اقدامی مفیدتر است!