وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی مزدا 6 مدل 2014

معرفی مزدا 6 مدل 2014
مزدا حتی پیش از آنکه از مزدا 6 مدل 2014 رونمایی کند، سیستم خلاقانه i-Eloop را معرفی کرد که خلاصه شده عبارت «مدار هوشمند انرژی» است و به سیستم بازیافت انرژی ترمز در خودروهای غیرهیبریدی اطلاق می‌شود. این فناوری به کمک یک آلترناتور، یک مبدل جریان مستقیم به مستقیم و یک خازن، انرژی جنبشی را در حین کاهش سرعت خودرو بازیابی می‌کند. این انرژی ذخیره‌شده در نهایت می‌تواند برای تأمین توان مورد نیاز سیستم صوتی خودرو یا تهویه آن به کار گرفته شود. مصرف این انرژی ذخیره‌شده باعث می‌شود سوخت کمتری مصرف شده و به موتور خودرو فشار کمتری وارد شود.

بسته فناوری GT که شامل سیستم i-Eloop نیز می‌شود، با قیمت 2080 دلار به مزدا 6 اضافه خواهد شد که همراه با جلوپنجره کرکره‌ای فعال یا active grille shutter می‌تواند مصرف خودرو را در شهر به 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر و در بزرگراه‌ها به تنها 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر برساند. هزینه کردن این رقم برای کسانی که می‌خواهند در مصرف خودروی خود صرفه جویی کنند، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. از اجزای دیگر این بسته فناوری می‌توان به حالت اسپرت، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم رادار کنترل سرعت ثابت و هشدار وجود مانع در جلوی خودرو اشاره کرد.
 
مطابق اعلام مزدا این سیستم هوشمند بازیافت انرژی برای مزدا 3 نیز به کار گرفته خواهد شد؛ اما استفاده از این سیستم در مزدا 6 آن را به اقتصادی‌ترین خودرو کلاس خود (سدان‌های سایز متوسط) تبدیل کرده است. این خودرو حتی بدون به‌کارگیری سیستم i-Eloop نیز با مصرف تنها 6.2 لیتر در هر صدکیلومتر، کمترین مصرف را در کلاس خود در بزرگراه‌ها دارد.

جیمز سولیوان، مدیر عامل MNAO (کارخانجات مزدا در آمریکای شمالی) می‌گوید: «مزدا یک‌بار دیگر قاعده بازی در صنعت خودروسازی را تغییر داده و این‌بار فناوری را رونمایی کرده که همین حالا می‌تواند به شکل عملی مورد استفاده قرار بگیرد. مزدا 6 با استفاده از i-Eloop به کم‌مصرف‌ترین سدان سایز متوسط غیرهیبریدی تبدیل شده است. با این حال تمام تمرکز ما روی کاهش مصرف این خودرو نبوده و همزمان تلاش کرده‌ایم با بهبود شرایط ایمنی، داینامیک خودرو و طراحی آن بازی برنده – برنده را برای مزدا و خریداران خودروهای آن ادامه دهیم».