وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خودروی یک میلیارد تومانی و معرفی آن

خودروی یک میلیارد تومانی و معرفی آن
زمانی که در اخبار یکی از شبکه‌های تلویزیونی با صاحب گران‌ترین خودروی موجود در ایران مصاحبه شد همگی مشتاق شدند که بدانند این خودروی گران‌قیمت ساخت دست کدام کشور است و چه مشخصاتی دارد که اینقدر گران است؟ طولی نکشید که نام «مازراتی» از این دهان به آن دهان شد و هر کسی فهمید که گران‌ترین ماشین موجود در ایران مازراتی کواترو پورته نام دارد و به دست شرکت لوکس‌ساز مازراتی ساخته شده است. پس از این برنامه قیمت این خودرو بالای یک میلیارد تومان برآورد شد.

بنابراین حالا که بیشتر ایرانی‌ها با نام مازراتی کواترو پورته آشنا شده‌اند خوب است از جدیدترین خبر شرکت مازراتی هم اطلاعی پیدا کنند. خبری که اتفاقا به کواتروپورته، یعنی گران‌ترین خودروی موجود در ایران ربط دارد.  شرکت مازراتی در جدیدترین خبرهایش از رونمایی مدل ۲۰۱۴ کواترو پورته سخن گفته است و این یعنی باید منتظر جدیدترین و لوکس‌ترین ساخته شرکت مازراتی باشیم.این خودرو بر پایه مدل قبلی کواترو پورته ساخته شده اما با تغییرات ظریفی که بر آن اعمال شده است کواترو پورته بیش از پیش لوکس و گران‌قیمت به نظر می‌آید.

این خودروی سدان لوکس با اینکه سنت‌شکنی‌هایی در ظاهر داشته اما باز هم به سنت طراحی مازراتی وفادار مانده‌است. از همین‌رو می‌توان گفت طراحی ظاهری این خودرو تکامل یافته اما در راستای طرح‌های پیشین این خودروساز بزرگ است. در داخل کابین خودرو اما باید خودمان را برای تغییرات ساختارشکنانه آماده کنیم. از طراحی جدید دسته‌دنده گرفته تا صفحات نمایشگر لمسی بزرگ موجود در آن و همچنین لوکس‌تر شدن روکش صندلی‌ها و دیگر تزئینات نشان دهنده این تغییرات تازه خواهد بود.

مازراتی این مدل را سبک‌تر اما کشیده‌تر از مدل قبلی آن ساخته است و همین موضوع قدرت بیشتری به این خودرو بخشیده است. جالب اینجاست که بدانید موتور این خودرو ساخت دست شرکت فراری‌است بنابراین باید بدانیم که مازراتی کواترو پورته ۲۰۱۴ موتوری بسیار نیرومند دارد که خودروهای پرسرعت را هم به مبارزه می‌طلبد. موتور ۴.۷ لیتری کواترو پورته قادر به تولید ۵۳۰ اسب‌بخار نیروست و در مدل زمانی نزدیک به ۳ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین گفتنی‌است کواترو پورته جدید همچنین دو دیفرانسیل خواهد بود.

بسیاری از خودروبازارن جهان تنها رقیب این خودرو را پورشه پانامرا می‌دانند. این در حالی‌است که آنها خود تاکید می‌کنند طراحی پانامرا باید در مقابل مازراتی کواترو پورته زانو بزند زیرا مازراتی ۲۰۱۴ بسیار لوکس‌تر از پورشه پانامرا است و مشخصات آن هم از پانامرا کمی سرتر است.

گفته می‌شود که در سال ۲۰۱۴ و پس از ورود این خودرو به بازار اگر کسی جرات وارد کردن آن به ایران را به خود راه دهد باید نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه کند. بنابراین پول‌دارهای ایران باید پولشان را برای سوار شدن مازراتی آینده کنار بگذارند.