وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مسمومیت با رژ لب

مسمومیت با رژ لب
 
بیش از نیمی از محصولات معروف رژ لب دارای مقادیر قابل کشف سرب هستند . بنا به تحقیقات صورت گرفته در آتلانتا، نیمی از رژ لب ها با مارک های معروف همچون لورآل، دیور و کاورگرلز بیش از سایر رژ لب ها حاوی سرب هستند.

در آزمایش های انجام شده روی 33 نوع رژ لب قرمز و با نام های تجاری مشهور در ایالت کالیفرنیا، 61% از این محصولات دارای مقادیر سرب به میزان 0.03 تا 0.65 پی پی ام بوده اند در حالی که حداکثر مقدار مجاز این ماده در محصولات غذایی مانند آب نبات و … 0.01 تعیین شده است. همچنین در این مطالعه نشان داده شد که 39% از این محصولات هیچگونه سرب آشکاری نداشتند.

در آزمایش یاد شده، اثبات شد که برخی مارک های ارزان قیمت همچون رولن دارای هیچگونه سرب قابل کشف نبودند در حالی که مارک های گران قیمتی چون دیور دارای سطح بالایی از سرب بودند.

سرب می تواند موجب مشکلات یادگیری، صحبت کردن و رفتاری همچون افزایش حالت تندی و پرخاشگری شود. در ضمن زنان حامله و بچه های کم سن در برابر سرب بسیار آسیب پذیر هستند. همچنین سرب با ناباروری و سقط زود هنگام مرتبط است.

سرب در طول زمان در بدن انباشته می شود و رژ لب های حاوی سرب که در طول هر روز و به دفعات از آن ها استفاده می شود، می تواند مقادیر قابل توجهی از سرب را در بدن انباشته کند و آخرین مطالعات و بررسی ها نشان می دهد که هیچ مقدار ایمنی از سرب وجود ندارد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره