وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با PDF آشنایی نداشته اید؟

با PDF آشنایی نداشته اید؟
شاید كمتر كسی كه به نحوی با رایانه ارتباط دارد با PDF آشنایی نداشته باشد؛ فرمتی كه امروزه دیگر یكی از فرمت‌های استاندارد به منظورمشاهده كتاب‌ها بوده و تقریبا تمام دستگاه‌ها آن را اجرا میكند و نمایش می‌دهد.

این فرمت كه خلاصه شده عبارت Portable Document Format است، به فرمتی اطلاق می‌شود كه به كمك آن می‌توانیم متون، اسناد و تصاویر خود را با ویژگی‌های بسیار خاص در محیط وب و بین رایانه‌های مختلف به اشتراك بگذاریم. این فرمت سال 1993 توسط شركت ادوب معرفی و برای نمایش و اجرای آن نرم‌افزار Adobe Acrobat ارائه شد. این فرمت كه با گذشت سال‌های متمادی تغییرات بسیاری در آن ایجاد شده، امروزه یكی از پرطرفدارترین فرمت‌های به اشتراك‌گذاری اطلاعات در دنیای مجازی به شمار می‌رود؛ زیرا در صورت ذخیره كردن فایل خود با این فرمت می‌توان بدون وابستگی فایل به محیط نرم‌افزاری كه توسط آن ایجاد شده، آن را برای استفاده دیگران به اشتراك گذاشت.

از ویژگی‌های جذابی كه باعث گسترش استفاده از این نوع فرمت در جهت انتشار كتاب‌ها و مطالب می‌شود، علاوه بر امكان ارائه هر نوع محتوا اعم از متون، تصاویر، فایل‌های سه بعدی و… در قالب آن، امكانات امنیتی بسیار بالای موجود در آن در جهت رمزنگاری محتوا و جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز است. امروزه نیز به علت گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های همراه و محدودیت استفاده از روش‌های سنتی ارائه محتوا، ارائه محتوای دلخواه با این فرمت ـ كه در بیشتر رسانه‌ها قابل اجرا و مشاهده باشد ـ بسیار مهم و ضروری است. با این كه تقریبا بهترین گزینه برای اجرای فایل‌های PDF نرم‌افزار Acrobat شركت ادوب است، اما برای تولید فایل‌های PDF روش‌های متفاوت و نرم‌افزارهای مختلفی معرفی شده كه می‌توانیم با توجه به اهداف مورد نظر از آنها استفاده كنیم.

اما نكته جالب توجه امكان تولید فایل‌های PFD توسط نرم‌افزار Bridge‌ شركت ادوب است، با این نرم‌افزار كه به عنوان نرم‌افزار مدیریت و مرتب‌سازی تصاویر شركت ادوب همراه فتوشاپ و بیشتر نرم‌افزار‌های مجموعه CS ادوب نصب می‌شود، قبلا آشنا شدیم و درباره روش‌های تولید گالری تصاویر توسط آن صحبت كردیم. در این مقاله درباره تولید فایل‌های PDF توسط این نرم‌افزار مطالبی را خواهیم‌آموخت.