وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ترشی بادمجان شكم پر و نحوه ی تهیه آن

ترشی بادمجان شكم پر و نحوه ی تهیه آن
مواد لازم :

 سبزی ترشی      1/5 كیلو
 ادویه                یك قاشق سوپخوری
 نمک                یك قاشق سوپخوری
 بادمجان قلمی کوچک      3 كیلو
 سرکه              به میزان لازم


طرز تهیه :


سبزی ترشی شامل جعفری، نعناع، ترخون و در صورت امكان كمی سبزیهای معطر محلی است. سبزیها را پس از پاك كردن و شستن روی یك پارچه تمیز پهن كرده و می گذاریم یك شبانه روز بماند تا آب آنها كاملاً گرفته شود. سپس آنها را خرد می كنیم.

برای تهیه این ترشی از بادمجان های كوچك استفاده می كنیم. اگر بادمجان ها خیلی ریز و كوچك باشد، كلاهك سبز آن را بر نمی داریم و به همین ترتیب آنها را در حالیكه یك برش3 سانتیمتری در وسط بادمجان ها ایجاد كرده ایم، در سركه می جوشانیم. به طوری كه برای هر یك كیلو، یك لیوان سركه لازم است. ظرف را روی حرارت ملایم قرارمی دهیم تا بادمجان ها كمی بپزد، ولی له نشود.

سبزی ترشی خرد شده را درظرف تقریباً بزرگی می ریزیم وسیر، نمك و ادویه را به آن اضافه می كنیم . بعد ازمخلوط كردن آنها، شكم بادمجان ها را ازاین مخلوط پرمی كنیم و در ظروف مخصوص ترشی می ریزیم . سپس روی مواد سركه می ریزیم تا سركه روی بادمجان ها را بگیرد. در آنها را محكم می بندیم و در جای خنك نگه می داریم.

نكات تغذیه ای :


خوردن ترشی به همراه غذا باعث افزایش اشتها می شود. همچنین به علت دارا بودن سركه باعث هضم بهتر غذا و چربی ها میشود. اگر در صورت خوردن یك غذای چرب احساس سنگینی كردید، با خوردن مقداری ترشی یا آبلیمو یا آبغوره كه همگی خاصیت اسیدی دارند، حالتان بهبود خواهد یافت.

تذكر:


در مصرف ترشی نباید زیاده روی كرد.همانطور كه اشاره شد ترشی خاصیت اسیدی دارد ، بنابراین افرادی كه دچار ناراحتی معده هستند نباید آن را مصرف كنند.این ترشی به علت دارا بودن بادمجان، برای افرادی كه به آن حساسیت دارند مناسب نیست.