وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشدار استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

هشدار استفاده از کیسه‌های پلاستیکی
در دنیا کمپین‌های مختلفی برای مقابله با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی که هر روز در دست خیلی‌ها دیده می‌شود راه افتاده است. کیسه‌هایی که به طور متوسط تنها برای ۲۰ دقیقه استفاده می‌شوند اما تجزیه آنها در طبیعت ۱۰۰۰ سال زمان می‌برد. به غیر از این حیوانات و پرندگان زیادی به خاطر خوردن اشتباه این کیسه‌ها یا گرفتار شدن در آنها هر سال می‌میرند.
 
به همین خاطر بسیاری از فروشگاه‌های معتبر جهان کیسه‌های پلاستیکی را کنار گذاشته‌اند و مشتری‌های خود را به استفاده از موارد جایگزین مثل کیسه‌های پارچه‌ای یا پاکت‌هایی که با کاغذ بازیافتی تهیه شده‌‌اند تشویق می‌کنند.در انگلیس اما برای اولین بار قرار است قانونی به اجرا در بیاید که بر اساس آن فروشگاه‌ها به ازای هر یک عدد کیسه پلاستیکی که به مشتری‌هایشان بدهند ۵ پنس(حدود ۳۰۰ تومان) جریمه می‌شوند.

نیک کلگ،معاون نخست وزیر انگلیس این طرح را که قرار است از سال ۲۰۱۵ اجرایی شود در کنفرانس حزب لیبرال دمکرات اعلام خواهد کرد. قرار است درآمد حاصل از این جریمه به موسسه‌های فعال در زمینه محیط زیست داده شود. به عقیده بسیاری این جریمه هر چند به نظر کم می‌آید اما به تدریج فروشگاه‌ها را مجبور می‌کند به خاطر استفاده بسیار روزانه،کیسه‌های پلاستیکی را جایگزین کنند.