وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خروج مسكن از ركود

رئیس انجمن انبوه سازان تهران در گفت و گو با فارس:
خروج مسكن از ركود مستلزم افزایش قدرت خرید و اعطای تسهیلات بانكی است
خبرگزاری فارس: رئیس انجمن انبوه سازان مسكن تهران با اظهار بی‌اطلاعی از پیشنهاد انبوه سازان به دولت برای خروج از ركود مسكن گفت: تنها راه خروج از ركود مسكن بالا بردن قدرت خرید و اعطای تسهیلات بانكی برای تولید مسكن است.

ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: برای اینكه مسكن از ركود كنونی خارج و به سمت رونق برود باید توان مالی و قدرت خرید افزایش یابد كه البته این مهم مستلزم اعطای تسهیلات بانكی برای تولید مسكن و افزایش عرضه است.
وی با اشاره به اینكه موافق اعطای وام خرید مسكن نیست تاكید كرد: منحنی ركود و رونق مسكن هر چند سال یك بار در بخش مسكن رخ می دهد اما این كه ركود به صورت فشرده، چند سال در بخش مسكن باقی بماند خطرناك است.
رهبر افزود: چنانچه انباشت تقاضا برای مسكن به دلیل ركود افزایش یابد در سال‌های بعد از ركود شاهد جهش قیمتی همانند سال 85 و 86 خواهیم بود.
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسكن استان تهران خاطر نشان كرد: اعطای تسهیلات برای تولید می‌تواند راهگشای كم كردن فاصله عرضه و تقاضای مسكن باشد، بنابراین باید اذعان داشت كه اعطای تسهیلات به تولید مسكن علاوه بر خارج شدن بخش مسكن از ركود می‌تواند در افزایش عرضه و متعادل شدن قیمت مسكن كمك كند.
به گفته وی، در حالیكه نیاز تولید مسكن در سال 1.5 میلیون واحد مسكونی است اما شاهد هستیم كه تنها 400 هزار واحد مسكونی تولید می‌شود.
رهبر تصریح كرد: اینكه عنوان شود ركود خوب است چون موجب پایین آمدن قیمت مسكن می‌شود چندان درست و عقلانی نیست چرا كه پایین‌ بودن قیمت مسكن در حال حاضر به خاطر پایین بودن قدرت خرید متقاضی مسكن است و این خود یك تهدید است.
رهبر تاكید كرد: می‌توان با اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان، صنعتی‌سازی مسكن را گسترش داد چرا كه با صنعتی سازی می‌توان همزمان به كمیت مسكن و كیفیت مسكن توجه كرد.


 

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز