وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آلودگی هوا تا فردا برطرف می‌شود

در تهران و استان‌های غربی كشور،
آلودگی هوا تا فردا برطرف می‌شود
جام جم آنلاین: رئیس اداره آلودگی هوای وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گرد و غبار و آلودگی هوا تا فردا در تهران و استان‌های غربی كشور بر طرف می‌شود با این حال تنفس این هوا برای بیماران قلبی،‌ ریوی و سالمندان خطرناك است.
شیدا ملك‌افضلی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه منبع گرد و غبار كه شهرها و استان‌های مختلف كشور را در برگرفته، كشورهای عراق، سوریه، كویت و اردن است، اظهار داشت: با توجه به اینكه این ذرات گرد و غبار از نظر بافت‌های زمین‌شناسی از گروه رسی و ذرات شن و سیلیسی تشكیل شده‌اند می‌توانند در طولانی‌مدت عوارض و تبعات خاصی برای سلامت افراد ایجاد كنند.

وی به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی و ریوی در این هوا به مردم توصیه‌ كرد: با توجه به اوقات فراغت در فصل تابستان، كودكان و نوجوانان از فعالیت‌های بدنی در فضای باز و افراد سالمند و افرادی كه دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی هستند از رفتن به سطح شهر و فضای آزاد تا حد امكان خودداری كنند.

ملك‌افضلی تصریح كرد: در صورتی كه این افراد مجبورند برای انجام كارهای خود به سطح شهر بروند از ماسك‌های تنفسی استفاده كنند تا كمترین استنشاق را از این ذرات گرد و غبار داشته باشند.

رئیس اداره آلودگی هوای وزرات بهداشت خاطرنشان كرد: خود این ذرات گرد و غبار عامل بیماری تنفسی و قلبی نیستند اما به دلیل حساسیت افرادی كه سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند این ذرات موجب كاهش حجم‌های ریوی آنها شده و مشكلات تنفسی برای آنها ایجاد می‌كند و از طرفی استنشاق آنها موجب بیماری قلبی نیز می‌شود.


 

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز