وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این نوشیدنی را بنوشید تا وزنتان کم شود

این نوشیدنی را بنوشید تا وزنتان کم شود
محققان با انجام آزمایش هایی دریافتند نوشیدن شیر پس از ورزش علاوه بر فواید بسیاری که در حفظ سلامت عمومی بدن دارد، سبب سوزاندن چربی در افراد دارای اضافه وزن و رسیدن به تناسب اندام می‌شود حتما شیر را مصرف کنید.

محققان دانشگاه مک مستر در همیلتون ایالت اونتاریو، ۵۶ مرد ۱۸ تا ۳۰ ساله را طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای بررسی کردند. برای این افراد برنامه ورزشی بلند کردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارایه شد. شرکت کنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:گروه اول) پس از ورزش، دو لیوان شیر کم چربی مصرف کردند.گروه دوم) پس از ورزش، نوشیدنی سویا (با‌‌ همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر) مصرف کردند.گروه سوم) پس از ورزش، نوشیدنی کربوهیدراتی مصرف کردند.

بعد از ۱۲ هفته معلوم شد گروهی که شیر نوشیده بودند، حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف کرده بودند، نیم کیلوگرم چربی از دست داده بودند، اما آنهایی که نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند. در عین حال گروهی که شیر نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی که سویا مصرف کرده بودند ۴۰ درصد یا ۱۱۳۵ گرم به حجم ماهیچه‌ای خود افزوده بودند. علاوه بر این گروهی که شیر مصرف کرده بودند، ۳۶ درصد یا ۱۵۰۰ گرم حجم ماهیچه‌ای بیشتر نسبت به گروه مصرف کننده نوشیدنی کربوهیدرات پیدا کرده بودند.