وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ورزش بسیار عالی برای بیماران مبتلا به کمردرد

ورزش بسیار عالی برای بیماران مبتلا به کمردرد
17 اکتبر برابر با 25 مهرماه روز جهانی کمردرد نامگذاری شده است که بسیار جالب است. به همین مناسبت توصیه های یک ارتوپد را درباره کمردرد بخوانید.یک جراح و متخصص ارتوپدی در یزد گفت: اسکی، دوچرخه سواری ثابت و شنا بهترین ورزش برای مبتلایان به کمردرد مزمن است.

دکتر رحیم محمدتقی نژاد به مناسبت 25 مهرماه، روز جهانی کمردرد، اظهار داشت: ورزش هایی که قوس کمر را افزایش داده مضر و ورزش هایی که باعث کاهش قوس کمر می شوند برای بیماران مبتلا به کمردردهای مزمن مفید است. وی ضمن اشاره به ورزش های مضر به مبتلایان به کمردرد تصریح کرد: خم شدن به عقب در حال ایستاده،

 
قوس دار کردن در حال خوابیده به شکم، خم کردن کمر و رسانیدن انگشتان دست به زمین در حالی که بیمار به پشت خوابیده و زانوها کشیده است از جمله ورزش های مضر برای بیماران مبتلا به کمردرد است. وی با بیان اینکه خطرناک ترین ورزش بلند کردن اشیای سنگین در بالای خط کمری است، گفت: ورزش هایی مثل وزنه برداری، برای این بیماران مضر است.

این جراح و متخصص ارتوپدی همچنین راه رفتن تند را برای مبتلایان به کمردرد مضر دانست و افزود: اکثر افراد در موقع راه رفتن سینه خود را به جلو داده که این عمل باعث افزایش قوس کمر می گردد. در جا دویدن با توجه به اینکه شخص در موقع دویدن دست خود را به جلو تکیه داده و کمی به جلو خم می شود بلامانع است. این متخصص ارتوپدی با اشاره به ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به کمردرد گفت: اسکی، دوچرخه سواری ثابت و متحرک با توجه به خم کردن تنه به جلو در موقع سواری باعث کاهش قوس کمر می گردد.

دکتر تقی نژاد با اشاره به اینکه شنا ورزش بسیار عالی برای بیماران مبتلا به کمردرد است، توصیه کرد: این ورزش باید بطور صحیح انجام گیرد و ضمن شنا کردن حتی الامکان باید از بالا آوردن بیش از حد سر از آب که موجب خم شدن سر و تنه به عقب و افزایش قوس کمر می گردد جلوگیری شود. وی با بیان اینکه شنای کرال بهترین نوع شنا برای بیماران مبتلا به کمردرد است، بیان داشت: شیرجه رفتن با افزایش ناگهانی قوس کمر ورزش خطرناکی برای مبتلایان به کمردرد می باشد.

این جراح و متخصص ارتوپدی متذکرشد: بالا رفتن از پله ها با توجه به اینکه ضمن بالا رفتن بیمار تنه خود را به جلو خم کرده و قوس کمر را کاهش می دهد ورزش مفیدی است، در حالی که در پایین رفتن از پله ها بیمار تنه خود را متمایل به عقب نموده باعث افزایش قوس کمر می گردد، به همین منظور مبتلایان به کمردرد بهتر است ضمن پایین آمدن از پله ها،

 
دستگیره پله را در دست گیرند تا تنه شان کمی به جلو خم شود. در تنیس بازان خم کردن کمر به عقب برای زدن توپ باعث افزایش قوس کمر می گردد که برای بیماران مبتلا به کمر درد مضر است. این بیماران اگر به این موضوع آگاهی داشته و در ضمن بازی از افزایش قوس کمر خود جلوگیری کنند، بلامانع است.