وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برنامه ریزی برای یک هفته

برنامه ریزی برای یک هفته
شنبه: نوشتن اهداف کلی

اهداف کلی خود را بنویسید این خیلی خوب است. اهداف خود را در سه زمینه سلامتی، خانواده و امور مالی بگنجانید. می‌توانید با پاسخ‌گویی به سوالات زیر شروع کنید:امسال می‌خواهید چه مقدار درآمد داشته باشید؟ سال بعد چه مقدار؟ پنچ سال بعد چطور؟چه شیوه زندگی را برای خود و خانواده‌تان در نظر گرفته‌اید؟سلامتی کامل را در چه چیزی می‌بینید؟

یکشنبه : تعیین هدف

سریع فکر کنید و پاسخ دهید. در حال حاضر سه هدف مهم زندگی خود را نام ببرید؟ ۳۰ ثانیه زمان برای پاسخ‌گویی به این سوال در نظر بگیرید. پاسخ به این سوال، تصویر واضح‌تری از آنچه شما در زندگی می‌خواهید را نشان می‌دهد.

دوشنبه : ذکر جزئیات

اهداف خود را این‌بار دقیق، واضح و با ذکر جزئیات بنویسید. نکته مهم امروز این است که سعی کنید اهداف خود را مثبت بنویسید. مثلا بجای نوشتن « نمی‌خواهم دیگر جلسات ورزشم را از دست بدهم » بهتر است بنویسید « سه روز در هفته ورزش خواهم کرد »

سه‌شنبه : تعیین ضرب‌العجل


برای اهداف خود زمان تعیین کنید و سعی کنید قبل از تمام شدن مهلتی که به خود داده‌اید، به هدف خود برسید. تعیین کردن ضرب‌العجل از به تعویق افتادن کارها جلوگیری می‌کند.

چهارشنبه : عیب‌یابی


موانعی که در گذشته باعث دور شدن شما از اهدافتان شده است را شناسایی کنید. سپس راهکارهایی را برای غلبه بر تک تک موانع موجود، پیدا کنید. آیا نیاز به فراگیری مهارت‌های بیشتری برای از میان برداشتن موانع دارید؟

پنج‌شنبه : گام به گام

اهداف ریز به ریز شده خود را طبقه‌بندی کنید و هر روز را به یکی از اهداف خود اختصاص دهید. مثلا دستگاه جدید را در باشگاه امتحان کنید و یا شب ده دقیقه زودتر به رختخواب بروید. این اهداف ممکن است بسیار ساده و پیش‌پا افتاده به نظر آیند اما در آینده بسیار مفید خواهند بود.

جمعه : جملات تاکیدی

اهداف روزمره خود را با خود تکرار کنید. سعی کنید جملات مثبت را تکرار کنید. بطور مثال صبح که از خواب برمی‌خیزید، پنج بار جمله من سالم و خوش اندام هستم را با خود تکرار کنید. اینکار به نگه‌داشتن هدف در ذهن شما کمک زیادی می‌کند.