وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تعداد مبتلایان آنفلوآنزای خوکی در عربستان از 100 نفر گذشت

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که با افزوده شدن 8 مورد دیگر به فهرست مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی در ریاض پایتخت و دیگر شهرهای این کشور، شمار مبتلایان به این ویروس از مرز 100 نفر گذشت.

 

به رغم تمهیدات به عمل آمده از سوی وزارت بهداشت عربستان در مبادی ورودی و خروجی این کشور به ویژه در فرودگاه های بین المللی و گذرگاه های آبی، از ابتدای شیوع این بیماری در ماه گذشته میلادی تاکنون شمار آنان به 106 مورد رسیده است.


وزارت بهداشت عربستان ضمن تاکید بر اینکه شمار زیادی از بیماران را اتباع خارجی به ویژه کشورهای آسیایی تشکیل می دهند از درمان حدود 80 نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور خبر داد.


شیوع این ویروس در نقاط مختلف عربستان با توجه به حضور هزاران زائر عمره گزار خارجی در شهرهای مکه و مدینه، مقام های این کشور را به شدت نگران کرده است.


به رغم تلاش کارشناسان وزارت بهداشت این کشور و همکاری سازمان بهداشت جهانی با این کشور، روزانه بین پنج تا هشت نفر به شمار مبتلایان به این ویروس افزوده می شود.


وزارت بهداشت عربستان هفته گذشته با هدف مهار این بیماری و جلوگیری از گسترش شیوع آن به دیگر نقاط این کشور، با تشکیل سمیناری در شهر بندری جده در غرب عربستان 50 کارشناس داخلی و خارجی را به همکاری دعوت کرد.


پادشاه عربستان اواسط ماه گذشته میلادی در جریان دستوری به وزیر بهداشت این کشور از وی خواست با انجام تمهیدات بیشتری مانع شیوع این بیماری در شهرهای مکه و مدینه شود.


شهرهای مکه و مدینه امسال در جریان مناسک حج تمتع و عمره مفرده میزبان حدود پنج میلیون زائر خارجی هستند که ایران نیز در این میان سهم قابل ملاحظه ای از زائر را به خود اختصاص داده است.


رئیس هیات پزشکی سازمان حج و زیارت به تازگی گفت تاکنون هیچ یک از زائران ایرانی در عربستان سعودی به بیماری آنفلوآنزای خوکی مبتلا نشده اند.


"محمدتقی حلی ساز" ، افزود: تنها یک مورد مشکوک در میان زائران ایرانی گزارش شد که با انجام آزمایشات کامل و تست دقیق خوشبختانه مشخص شد این زائر به ویروس آنفلوآنزای خوکی آلوده نشده است.


وی از زائران ایرانی خواست که بهداشت فردی را به شدت رعایت کنند و به دستورات پزشکی عمل نمایند.


همچنین با گسترش ویروس موسوم به آنفلوآنزای خوکی در جهان و شیوع آن در عربستان، زمزمه لغو حج تمتع به گوش می رسید که مقام های بهداشتی عربستان در آخرین اظهار نظر از افراد مسن و بیمار خواستند که از آمدن به حج صرفنظر کند.


 

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز