وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بروکلی از شریان‌های شما محافظت می‌کند

بروکلی از شریان‌های شما محافظت می‌کند
مدت‌هاست که عقیده بر این بوده است که کلم براکی از قلب محافظت می‌‌کند و قلب شما را سالم نگه می دارد.اکنون دانشمندان انگلیسی می‌گویند که می‌دانند چرا. پژوهشگران در امپریال کالج لندن شواهدی یافتند که یک ماده شیمیایی در بروکلی و سایر سبزیجات دارای برگ سبز می تواند سازوکار دفاعی طبیعی را تحریک کند که از شریان‌ها در مقابل لخته‌شدن محافظت می‌کند و به این ترتیب مانند بروز حمله قلبی می‌شود.

پژوهشگران در این بررسی که بنیاد قلب بریتانیا هزینه آن را تامین کرده و بر روی موش‌ها انجام شده است،‌ دریافتند که سولفوفان‌ – ترکیبی که به طور طبیعی درد بروکلی و سبزی‌های مشابه وجود دارد، می‌تواند یک پروتئین محافظتی را "به کار بیندازد" که بخش‌هایی از شریان‌ها را به لخته شدن خون آسیب‌پذیر می‌کند.

به گفته پل اوانس از موسسه ملی قلب و ریه امپریال کالج این بررسی توضیحی احتمالی در مورد چگونگی تاثیر مصرف سبزیجات با برگ‌های سبز در حفظ سلامت قلب ارائه می‌دهد.دانشمندان پیش از این می‌دانستند که دیواره شریان‌ها به صورتی یک شکل لخته نمی‌بندند، بلکه محل‌های پیچش و خم‌شدن رگ‌های خونی- جریان خون در آنها کندتر و آشفته می‌شود- آسیب‌پذیری بیشتری به ساخته‌شدن پلاک‌‌های چربی عامل تصلب شرایین دارند.

اوانس گفت پژوهش‌ او همکارانش نشان داد که در نواحی آسیب‌پذیرتر شریان به لخته‌بستن، یک پروتئین به طور طبیعی محافظ به نام Nrt2 غیرفعال است.او گفت:‌‌"بررسی ما نشان داد که سولفوفان‌ها می‌توانند با فعال‌کردن Nrt2 این نواحی را محافظت کنند."

این پژوهش که در جورنال Arteriosclerosis Thrombosis and Vascular Biology منتشر شد،‌ با استفاده از سولفوفان‌ خالص‌شده و  نه براکلی انجام شده بود. پژوهشگران می‌گویند قدم بعدی این است که این ماده شیمیایی را آنچنانکه در سبزیجات یافت می‌شود،  مورد آزمایش قرار دهند.