وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فواید تغذیه ‏ای هندوانه زرد

فواید تغذیه ‏ای هندوانه زرد
مصرف 5 واحد میوه و سبزی به صورت روزانه احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می ‏‏دهد.یک تحقیق که اخیرا به چاپ رسیده است بیان می ‏دارد که مصرف روزانه 9 تا 10 واحد میوه و سبزی، همراه با 3 واحد لبنیات کم چرب، در پایین آوردن فشار خون بالا بسیار موثر است. پتاسیم بیشترین نقش را در کاهش فشار خون دارد. این میوه نیز سرشار از پتاسیم است.

هندوانه ‏ی زرد منبع خوبی از سیترولین:

هندوانه‏ ها مخصوصاً هندوانه زرد سیترولین زیادی دارند. سیترولین یک اسید آمینه غیرضروری می‏ باشد که در سیستم اکسید نیتریک بدن شرکت می ‏کند. به این ترتیب که وقتی سیترولین با آنزیم ‏های بدن وارد واکنش شد، به آرژنین تبدیل می ‏شود. آرژنین اسید آمینه ‏ای است که برای سلامت قلب و عروق و سیستم ایمنی بدن سودمند است. آرژنین تولید اکسید نیتریک را در بدن تشدید می ‏کند که باعث شل شدن دیواره‏ ی عروق می ‏شود.

در واقع همان اثری را که داروی ویاگرا بر روی مردان دارد، تا حدودی این هندوانه نیز دارا می‏ باشد.علاوه بر اثر مثبت این ماده بر روی سلامت جنسی مردان، اکسید نیتریک همچنین به درمان آنژین صدری، فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی- عروقی کمک می ‏کند و بسیار مفید است.

البته لازم است متذکر شوم برای اینکه هندوانه‏ ی زرد بتواند مشکلات جنسی مردان را حل کند باید به میزان 6 لیوان در روز مصرف شود که کمی دشوار است، زیرا همان طور که می دانیم، هندوانه بسیار ادرار آور می ‏باشد.