وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این چهار مغز جادویی

 

 

چهار مغز فندق ، گردو ، بادام و پسته از جمله مواد غذایی هستند كه برای بدن بسیار مفیدند و می‌توانند یكی از منابع غذایی بسیار مفید و مغذی در زنجیره غذایی ما باشند. پزشكان متخصص تغذیه توصیه می‌كنند مصرف این چهارمغز باید در سبد غذایی خانواده‌ها قرار گیرد

 


این چهار مغز جادویی

 

فندق

 

در هر 28 گرم فندق كه به طور متوسط معادل 20 عدد مغز آن است، 176 كالری انرژی نهفته است. این مقدار فندق دارای 17 گرم چربی، 5 گرم كربوهیدرات، 4 گرم پروتئین و حدودا 2 گرم آب می‌باشد.

 

فندق با داشتن روغنی خاص (اسید اولئیك)، پروتئین، كربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها و املاح ضروری، جایگاه مخصوصی را در بین دیگر مغز‌ها باز كرده است. بتاسیتوسترول كه به مقدار زیادی در فندق یافت می‌‌شود، اثر فوق‌العاده‌ای در كاهش كلسترول و پیشگیری از سرطان مخصوصا سرطان سینه و پروستات دارد بنابراین مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، بدن را هم در برابر بیماری‌‌های قلبی و هم در برابر سرطان محفوظ می‌‌دارد.

 

ثابت شده است كه مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تامین می‌كند و برای پیشگیری از بیماری‌‌های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان كافی است.روغن فندق بهترین منبع شناخته شده ویتامین E است كه برای سلامت ماهیچه‌های قلب و دیگر ماهیچه‌‌های بدن ضروری است.

 

گردو

 

گردو را به نام «غذای مغز» نیز می‌شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلكه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن است. برای درست عمل كردن مغز، به امگا 3 نیاز داریم. مصرف 4 عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا 3 می‌شود. پانزده درصد از چربی‌های گردو از نوع چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می‌باشد.

 

این نوع چربی، پایین آورنده كلسترول بد (LDL) و افزایش دهنده كلسترول خوب (HDL) است.یك چهارم فنجان مغز گردو، در حدود 8/90 درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می‌كند.

 

گردو فواید زیادی دارد نظیر: افزایش قابلیت ارتجاعی رگ‌های بدن، محافظت در برابر بیماری قلبی، افزایش قدرت ذهن و هوش، مفید برای تنگی نفس، جلوگیری از ورم مفاصل، مفید در بیماری‌های پوست نظیر: اگزما و پسوریازیس (به وجود آمدن لكه‌های قرمز رنگ در پوست)، ضد سرطان، دارای آنتی اكسیدان. در بین آجیل‌ها، محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز در بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون، جلوگیری از پاركینسون و آلزایمر، جلوگیری از سنگ كیسه صفرا، حفاظت از استخوان، روغن گردو درمان كننده دردهای مفاصل است و جذب مواد غذایی را آسان می‌كند.

 

پسته

 

مقدار فراوان آهن موجود در مغز پسته و توانایی بدن برای جذب بالای آن باعث شده كه پسته به ماده‌ای موثر برای درمان كم‌خونی فقرآهن معرفی شود. در ضمن پسته حاوی مقداری پروتئین گیاهی، اسیدهای چرب ضروری، فیبر، روی، كلسیم، فسفر و ویتامین E می‌باشد كه همه این مواد برای سلامتی مفید می‌باشند.

 

مغز پسته حاوی مقادیری ویتامین A ، آهن، اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین E ، ویتامین ب 1، ب 2 ، ب 6 ، پتاسیم، پروتئین، روی، سلنیوم، فسفر، فولات، فیتواسترول، كلسیم، مس و فیبر است. ویتامینA موجود در پسته به بینایی در تاریكی كمك كرده و محرك رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن است.

 

بادام

 

بادام دارای مقدار زیادی چربی است، اما از نوع غیر اشباع! این چربی خطر بیماری‌های قلبی را كم می‌كند. تحقیقات نشان داده است كه تمامی مغزهای خوراكی، بیماری‌های قلبی و كلسترول بد را دور می‌كنند.

 

ویتامین E در پوست بادام وجود دارد. این ویتامین، یكی از انواع آنتی اكسیدان‌هاست. فواید آنتی اكسیدان‌ها در بدن بسیار زیاد است. آنتی اكسیدان‌ها جلوی برخی امراض را می‌گیرد، از جمله: سرطان، بیماری قلبی، فراموشی، آلزایمر، خوب عمل نكردن سیستم ایمنی، آب مروارید چشم (كاتاراكت)، ضعیف شدن ماهیچه‌ها و همچنین بر سلامتی پروستات اثر می‌گذارند و از تخریب سلول‌ها و DNA جلوگیری می‌كنند.

بادام دارای منیزیم و پتاسیم است. هنگامی كه به مقدار كافی منیزیم در بدن باشد، در خون جریان می‌یابد و اكسیژن و مواد مغذی را سریع تر حمل می‌كند و جلوی افزایش ضربان قلب را می‌گیرد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز