وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانستنی های نگار فروزنده

دانستنی های نگار فروزنده
چرا آشغال‌های‌مان را در 70 سوراخ قایم می‌کنیم که مبادا دست گربه‌ای به آن برسد؟

ما اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنیم که با خودخواهی خودمان و بی حوصلگی خودمان، به حدی جامعه شهری را گسترش داده‌ایم که محل زندگی حیوانات را از بین برده‌ایم و این واقعا مسئله‌ای است که در همه جای دنیا به آن پرداخته می‌شود و ما هم باید به این قضیه فکر کنیم.

تو به نوبه خودت تا حالا چه کار کرده‌ای؟

من تا حالا در این زمینه هیچ کاری نکرده‌ام اما دوستانی دارم که خیلی فعالیت می‌کنند و به‌‌رغم بی‌مهری‌هایی که به آنها می‌شود تمام هزینه‌ها را شخصا قبول می‌کنند و متاسفانه برای کارهایی که انجام می‌دهند نه اطلاع‌رسانی می‌شود و نه قدردانی. اینها کسانی هستند که واقعا از زندگی شخصی خودشان و از آسایش خودشان کسر کرده تا به حیوانات کمک کنند.

اما فکر می‌کنی تا وقتی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نشود چه کاری می‌توان کرد؟

متاسفانه، آنچنان که باید نمی‌توان کاری کرد.

چطور می‌توان در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد؟

من فکر می‌کنم مشکل اصلی آدم‌ها در هر زمینه‌ای عدم آگاهی است. انسان یک وقت‌هایی آنقدر خودخواه می‌شود که من از انسان بودنم خجالت می‌کشم، یعنی به حدی فقط به خودش و شرایط زندگی‌اش فکر می‌کند که من واقعا ناراحت می‌شوم. افراد زیادی هستند که سرپرستی حیوانات را بر عهده می‌گیرند و شروع می‌کنند به آزار این حیوانات؛ مثلا دم‌شان را می‌برند، رنگ‌شان می‌کنند و در خیابان می‌فروشند و…

حمایت از حیوانات

تا حالا چقدر با این موارد مواجه شده‌اید؟

من خیلی با این موارد مواجه شده‌ام و خوشبختانه دوستانم که در این بخش فعالیت می‌کنند، سعی کرده‌اند کمک‌های قابل توجهی به آنها کنند، مثلا چندوقت پیش، یکسری افراد،‌ حیوانات را می‌گرفتند و در شمال کشور آنها را زندانی می‌کردند و در بدترین شرایط بهداشت و خوراک آنها را نگهداری می‌کردند… دوستان من سعی کردند این حیوانات را بخرند تا نجات‌شان دهند و آنها را مداوا کنند اما متاسفانه هزینه‌ها به‌قدری بالاست که نمی‌توان به همه این موارد رسیدگی کرد.