وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مهری مهرنیا و نگاهی به بیوگرافی آن

مهری مهرنیا و نگاهی به بیوگرافی آن
مهری مهرنیا بازیگر سینما در سال ۱۳۰۶ در آلاشت سوادکوه استان مازندران متولد شد. نام اصلی وی فاطمه مرموزنیا بود که با نام هنری مهرنیا به فعالیت می‌پرداخت…وی تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی آن دوران ادامه داد و بعد از آن به تعلیم آواز در جامعه باربد و زیر نظر استاد اسماعیل مهرتاش پرداخت.جامعه باربد این ویژگی را داشت که علاوه بر موسیقی و آواز به هنرآموزان نمایش و تئاتر هم آموزش می‌داد.

مهر نیا فعالیت خود در بازیگری سینما را از سال ۱۳۳۹ با فیلم بچه‌ننه امین امینی شروع کرد که بسیار جالب بود.بازی در فیلم‌هایی چون خشت و آینه، آرامش در حضور دیگران ،شازده احتجاب از جمله کارهای مهم وی در قبل انقلاب به شمار می‌رود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم وی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی بازی کرد که مهمترین آنها اتوبوس، مسافران مهتاب، روسری آبی و خارج از محدوده بود.

مهرنیا سابقه بازی در بیش از ۴۰ فیلم و دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم برای بازی در فیلم «تنوره دیو» از چهارمین جشنواره فیلم فجر را در پرونده بازیگری خود دارد.آخرین فیلم وی «همیشه پای یک زن در میان است» به کارگردانی کمال تبریزی بود که تابستان سال ۸۷ اکران عمومی شد.مهرنیا اواخر عمرش را در آسایشگاه سالمندان کهریزک گذراند و بامداد روز چهارشنبه، ۳۰ بهمن در بیمارستان باهر در گذشت