وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پرداخت جرایم‌رانندگی از طریق پیام‌ کوتاه

رییس مرکز اجراییات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی سیستم جدید پیام کوتاه برای دریافت صورت وضعیت تخلفات خبر داد.

‌سرهنگ "علیرضا جهانگیری" گفت: در این سیستم، کاربران با ارسال پیامک "ستاره و شماره VIN کارت خودرو" شماره قبض و شناسه پرداخت دریافت خواهند کرد و از این طریق می توانند رقم ریالی تخلفات را از طریق دستگاه های عابربانک پرداخت کنند.

پیش از این دارندگان خودرو برای اطلاع از میزان، تعداد، مبلغ و تاریخ تخلفات رانندگی خود پیامکی به شماره 30005151 ارسال می کردند و پس از دقایقی پاسخ پیامک به تلفن همراه فرستنده پیامک ارسال می شد.

وی میانگین دریافت پیام در روز را 14 هزار پیام اعلام کرد و گفت: در مدت زمان 574 روزی که از راه اندازی سامانه پیامک استعلام تخلفات می گذرد، هشت میلیون پیامک دریافت و پاسخ داده شد.

رییس مرکز اجراییات راهنمایی و رانندگی با اشاره به وجه تمایز بین پیامک ها گفت: افرادی که قصد دارند، فقط مبلغ و تعداد تخلفات را بدانند، شماره VIN کارت خودرو را بدون ستاره و افرادی که قصد پرداخت داشته باشند، علامت ستاره را پیش از شماره VIN پیامک بزنند.

جهانگیری تلاش پلیس را کاهش هزینه ها و سفرهای دورن شهری شهروندان اعلام کرد و گفت: اجرایی شدن این سیستم گام بزرگی در اصلاح الگوی مصرف خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: این سیستم در آینده توسعه خواهد یافت و رویکرد پلیس به این سمت است که به جای مراجعه فرد، پلیس به سراغ آنها رود و در نتیجه میزان حضور و مراجعات عمومی کاهش یابد.

رییس مرکز اجراییات ثابت ماندن روند تخلفات را نشان دهنده بهبود وضعیت رانندگی افراد و باور پذیری قانون در رانندگان اعلام کرد و افزود: در مواردی نیز با تهدیدهایی مواجه هستیم که بی پروایی برخی رانندگان، حاشیه امنیت قائل بودن برای خود و باور نکردن اعمال قانون از سوی پلیس از جمله این تهدیدات است.

جهانگیری توضیح داد: در ایام عید نوروز با توجه به اعلام سختگیری از سوی پلیس، شاهد کاهش تخلفات رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات بوده ایم.

وی سقف تخلفات رانندگی را در دو سال گذشته 140 میلیون ریالی اعلام کرد و گفت: در دو سال گذشته با تلاش هایی که صورت گرفته این سقف به 100 میلیون ریال رسیده است.

رییس مرکز اجراییات راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: هم اکنون یک دستگاه سواری و یک دستگاه اتوبوس هر کدام 100 میلیون ریال تخلف داشته اند که مربوط به سال 83 به بعد بوده است.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز