وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راز زیبایی پوست

آیا می دانید ، چگونه می توانید از پوست خود مراقبت كنید. به خاطر داشته باشید كه اگر خودتان نخواهید، جوش ها هرگز نمی توانند زندگی را به كامتان تلخ كنند.

آیا می دانید ،پوست از چه بافت هایی تشكیل شده است؟
«پوست بافتی است كه از بیرون زدن استخوان ها از بدن جلوگیری می كند. درست مانند پوششی كه روی كوسن ها می كشند. پوست از اندام های داخلی بدن در برابر صدمات محافظت می كند.»

چه عواملی بر پوست بدن تأثیر می گذارند؟
داشتن پوستی سالم می تواند نشانه ای از سلامت عمومی بدن باشد. اگر رژیم غذایی مناسبی را رعایت كنید و از بیماری خاصی رنج نبرید، پوستان باید شفاف و لطیف باشد. اگر برای مدتی طولانی بیمار بوده اید یا رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، ممكن است پوستتان كدر و حتی تیره تر به نظر برسد. این تغییر حالت، نشانه ای از عدم سلامتی و حاكی از این است كه پوست نیز مانند سایر اعضای بدن انرژی لازم را برای حفظ طراوت و شادابی خود دریافت نمی كند.
به غیر از سلامتی عمومی بدن، سرما و گرما نیز روی پوست شما تأثیر نامطلوب می گذارند؛ به خصوص اگر در هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم از پوست خود محافظت نكنید. علاوه بر این موارد، شاید شما به دو عامل دیگری كه ظاهر پوست را تحت تأثیر قرار می دهد، توجهی نداشته باشید؛ یعنی حالت های روحی و هورمون ها.
پیش ازدوران بلوغ، هورمون ها تأثیری روی ظاهر پوست ندارند، زیرا مقدار هورمون های كه در خون ترشح می شوند به وسیلة سلول های بدن می رسند، بسیار كم است. با وجود این، حتماً متوجه شده اید كه حالتهای روحی (احساسات) بر ظاهر پوست شما تأثیر ی گذارند. شاید وقتی خوشحال یا نگران هستید، پوست صورتتان قرمز شده و یا وقتی دچار ترس و دلهره شده اید، رنگ پریده به نظر برسید. اینها واكنش های بسیار كلی بدن هستند و در همة افراد بزرگسال و نوجوانان به یك شكل ظاهر می شوند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره