وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میوه‌های تابستانی و پیام‌های تغذیه‌ای

گزارش از: رقیه نوری باتوجه به‌آغاز فصل گرما و نیاز بدن به مایعات و املاح معدنی كارشناسان تغذیه معتقدند، مصرف روزانه دو وعده میوه و سبزی برای تعادل سیستم بدن بسیار مفید است.

همچنین مصرف روزانه میوه و سبزیجات، كلسترول خون را ‪۱۰‬درصد، احتمال وقوع سكته مغزی ‪۴۰‬درصد و احتمال بروز سكته قلبی را به میزان ‪۱۵‬درصد كاهش می‌دهد.


به گفته این كارشناسان، اشخاصی كه به صورت بلندمدت و روزانه مصرف هشت عدد توت فرنگی معادل ‪۴۵‬كالری را در برنامه غذایی خود قرار دهند، سطح فولات در خونشان به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌كند.

به اعتقاد آنان، با توجه به اینكه فشار خون بالا یكی از عوامل خطرساز بروز سكته‌های قلبی است، توت فرنگی با كاهش فشار خون، با این عامل خطرساز مقابله می‌كند.

این میوه خوش آب و رنگ، اشتهاآور و تقویت‌كننده بوده و اگر آن را له كنید و در آب یا آب پرتقال بریزید، نوشیدنی خوشرنگی بدست می‌آید كه عطش و خستگی را رفع می‌كند.

به گفته كارشناسان تغذیه، افرادی كه از ضعف حافظه رنج می‌برند و یا نگران هستند با افزایش سن، قدرت حافظه خود را از دست بدهند، بدانند كه مصرف بلند مدت توت فرنگی به نحو موثری، باعث تقویت حافظه می‌شود.

هندوانه نیز با داشتن مقادیر فراوان آب، پتاسیم، منیزیم، ویتامین ‪c‬و پیشتاز ویتامین ‪a‬از جمله میوه‌های مفید مصرفی در تامین آب و املاح بدن است.

انواع سیبهای تابستانی با داشتن ویتامین‌های ‪c،b ،a‬و پتاسیم در تامین املاح و دیگر ویتامین‌های بدن نقش دارند و سیب به سبب داشتن فیبر فراوان به حفظ سلامت دستگاه گوارش كمك كرده و در كنترل قند و چربی خون نقش دارد.

كارشناسان تغذیه معتقدند، همچنین این میوه با داشتن انواع ویتامین‌ها، نقش مهمی در حفظ آرامش اعصاب ایفاء می‌كند.

آلبالو و گیلاس با داشتن یك عامل ضدباكتری در پیشگیری از پوسیدگیهای دندان و بیماریهای لثه مفید هستند.

گیلاس و آلبالو كه ‪۹۱‬درصد آنها را آب تشكیل می‌دهد، از غنی‌ترین منابع ویتامین ‪c‬بوده، لذاتوجه به مصرف میوه‌ها در این فصل در كنار سایر گروههای غذایی حائز اهمیت است.

همچنین به گفته این كارشناسان، افرادی كه درشرایط استرس قرار دارند و یاسیگار می‌كشند، روزانه میوه و سبزی حاوی ویتامین "ث" مصرف‌كنند.

این ویتامین در فلفل سبز دلمه‌ای، پرتقال، كیوی و ساقه سبز پیازچه، موجود است.

مصرف ویتامینهای گروه "ب" كه در انواع گوشتها، تخم مرغ، شیر، حبوبات و غلات سبوس‌دار وجود دارد، نیز در كاهش خطر ابتلای به بیماریهای قلبی و عروقی، موثر است.

به اعتقاد كارشناسان تغذیه بهتر است افراد در سنین بالا،ازلبنیات كم‌چرب و پاستوریزه استفاده كرده و در صورت مصرف گوشت و مرغ، چربی‌های آن را جدا كنند.

این افراد اگر مشكل یبوست دارند، مایعات (حداقل هشت لیوان در روز) و مواد حاوی فیبر همچون سنگك و نان جو سبوس دار مصرف كنند.

برای پخت غذا از روغن‌های مایع همچون زیتون استفاده و تا حدامكان غذاهای سرخ شده در روغن، كمتر مصرف شود.

مصرف ویتامین‌های گروه "ب " كه در انواع گوشت ها، تخم مرغ ، شیر، حبوبات، غلات سبوس دار و به مقدار كمتری در میوه‌ها و سبزیجات دارای برگ سبز تیره‌وجود دارد، در كاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی موثر است.