وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عمل سزارین یک مادر، در زیر نور تلفن‌همراه

در یک اتفاق نادر به دلیل اشکال در سیستم تاسیسات برق بیمارستان تخصصی زنان میرزا کوچک خان تهران، عمل سزارین یک مادر در زیر نور چراغ قوه و تلفن همراه با موفقیت انجام شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران- منطقه علوم پزشکی تهران، قطع برق در بیمارستان میرزا کوچک خان در دوشنبه هفته گذشته علیرغم آنكه باعث آسیب‌دیدن برخی دستگاهها به دلیل تغییر ولتاژ برق اضطراری شد و فعالیتهای این بیمارستان را برای ساعاتی مختل كرد.

اما خللی در فعالیت پزشكانی كه در آن ساعت در اتاق عمل مشغول به انجام جراحی سزارین بودند، نداشت به نحویی كه پزشكان این بیمارستان علیرغم تاریكی اتاق عمل با استفاده از نور چراغ قوه و تلفن همراه یك عمل سزارین را با موفقیت انجام داده و جان مادر و نوزاد را نجات دادند.

گفتنی است، مسؤولان این بیمارستان در پی آسیب‌دیدگی دستگاه‌ها از پذیرش بیمار جدید خودداری كرده و برخی از بیماران را به محوطه بیمارستان منتقل كردند.

در این باره یکی از مسئولان بخش فنی بیمارستان میرزا کوچک خان به ایسنا گفت: در بررسی های اولیه هنوز مشخص نشده است که این تغییر ولتاژ به دلیل مشکلات فنی سیستم برق اضطراری و یا برق شبکه شهری است.

مسئول امورعمومی این بیمارستان نیز به ایسنا گفت: در روز مذکور برق دوبار – صبح و بعدازظهر- قطع شد كه به دلیل تغییر بار فشار، بعضی از تجهیزات پزشکی و تعدادی از کامپیوترها آسیب دیدند. همچنین در ساعات اولیه بروز این اتفاق با آتش نشانی تماس گرفته شد که آنها نیز سریعاً در محل حضور یافتند.

وی ادامه داد: برآورد خسارت مالی وارد شده به دستگاه‌ها حدود 10 تا 15 میلیون تومان است که البته به طور قطعی مشخص نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل استشمام بوی سوختگی از تجهیزات برقی و تاریکی بیمارستان بعضی از بیماران به حیاط بیمارستان منتقل شدند. همچنین عمل‌های اتاق عمل به جز موارد اورژانس لغو و از پذیرش بیماران نیز خودداری شد.

شایان ذکر است، تماس‌های خبرنگار ایسنا برای دریافت اطلاعات بیشتر با رییس و مدیر بیمارستان میرزا کوچک خان بدون نتیجه ماند. اما آنچه که در این حادثه تأمل برانگیز است، فرسودگی ساختمان و برخی از تجهیزات و تاسیسات فنی یک بیمارستان تخصصی است كه عدم توجه به آن می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره