وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میمون ها هم می خندند

بر اساس نتایجی تحقیقی که در انگلیس انجام گرفته است تنها انسان ها از نعمت خندیدن برخوردار نیستند، بلکه میمون ها نیز هنگامی که غلغلک داده شوند این کار را انجام می دهند.
به گزارش پایگاه اینترنتی ماکسی سیانس ، محققان در این تحقیق بعد از انکه گروهی از گوریل ها،شمپانزه ها و اورانگ اوتان را غلغلک دادند متوجه شدند که انها نیز می توانند بخندند. انها با این کشف به این نتیجه رسیدند این نوع از حیوانات و انسان ها توانایی خندیدن را از اخرین جد مشترک شان که حدود ده تا شانزده میلیون سال قبل می زیسته است به ارث برده اند.
"مارینا داوینا روس" Marina Davina Ross دیرینه شناس و روانشناس دانشگاه پورتسموت Portsmouth در انگلیس سرپرستی این گروه تحقیقی را برعهده داشت . انها با غلغلک دادن گردن ،پشت گردن ، پا ، دست و زیر بازوهای میمون های جوان و انسان ها به این نتیجه رسیدند که هشتصد مورد از غلغلک ها به خنده منجر شده است . پس از تحلیل شباهت ها و تفاوت های خنده های پنج گونه از میمون ها و انسان ها ، پژوهشگران یک "درخت صوتی" از خنده انسان ها و میمون ها ترسیم کردند . جالب است بدانید که این درخت به "درخت تحول ژنتیکی" پستانداران اولیه نیز بسیار نزدیک بود. البته قبلا ثابت شده بود که شامپانزه ها نوعی خنده مختص به خود دارندکه بیشتر به قدقد کردن شبیه است، اما شیوه خندیدنی که همراه با نفس کشیدن و نفس پس دادن باشد و در واقع با خنده انسانها شباهت داشته باشد، در انها دیده نمی شد . اما تحقیقاتی که با غلغلک انجام گرفت نشان داد که گوریل ها نیز در حالتی که نفس می کشند می خندند و از همه مهمتر خنده انها در فضایی از شادی انجام می گیرد که از این نظر به خنده انسان بسیار نزدیک است.
نظریه جنجال برانگیزی که وجود دارد این است که غلغلک باعث خنده در موش ها نیز می شود که اگر این نظریه به اثبات برسد انگاه می توان گفت که خنده نه مختص به انسان ها، بلکه مختص به همه پستانداران است.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز