وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

7 راز جهانی،از افراد خوش شانس!؟

همگی ما افرادی را دیده‌ایم كه همیشه خوش‌شانس هستند. این افراد كسانی هستند كه همواره موانع را از پیش‌پا برداشته و بسیار كمتر از دیگران ناامید می‌شوند و به نظر می‌رسد كه موفقیت راحت‌تر به سمت آنها می‌آید. گویی موقعیت‌های خوب مرتبا به آنها روی می‌آورد البته آنها سخت كار می‌كنند، اما این توضیح كاملی در مقابل رفتار روزگار با آنها نیست چراكه خیلی از مواقع به نظر می‌رسد كه لیاقت و شایستگی یك سری افراد دیگر از آنها بیشتر است.

شاید برخی تصور كنند كه این افراد از بدو تولد به اصطلاح «پیشانی‌نوشتشان» خوب بوده، اما خوشحال باشید چراكه چنین چیزی صحت ندارد و سرنوشت كسی از بدو تولد رقم نمی‌خورد بلكه افراد خوش‌اقبال تنها 7 راز ساده دارند كه شما هم می‌توانید آنها را در زندگی خود به كار ببندید و شانس و اقبال را در زندگی تجربه كنید. وقتی كه شما نیز این راهكارها را در زندگی شخصی‌تان انجام دهید، مسائل اطراف كم‌كم شروع به تغییر می‌كنند. شغلتان از راه‌هایی كه انتظارش را نداشتید بهتر می‌شود. موقعیت‌های بهتری به دست می‌آورید و سرانجام به جایی می‌رسید كه می‌بینید دیگران، شما را هم فردی خوش‌شانس خطاب می‌كنند.

آیا حاضر هستید تا بخت و اقبال و شانس بهتری را در زندگی به دست آورید؟ پس این 7 راز را بخوانید و آنها را عملی كنید.

راز اول – افراد خوش‌اقبال به شانس اعتقادی ندارند! اخیرا محققی با 10 تاجر موفق به منظور تالیف كتابی درخصوص «نقش شانس در موفقیت» مصاحبه كرد. تقریبا هیچ یك از آنها به شانس اعتقادی نداشتند، بلكه تنها راجع به جریانی از اتفاقات غیرمنتظره صحبت می‌كردند كه به صورت روزمره در زندگی آنها رخ می‌دهد. به نظر می‌رسید كه آنها دوست نداشتند از كلمه «شانس» استفاده كنند چراكه در این صورت راهی برای كنترل آن وجود ندارد، اما آنها یاد گرفته‌اند كه كنترل این جریان غیرمنتظره ممكن است. مهم نیست كه این جریان را چه می‌نامید بلكه مهم این است كه این جریان برای شما هم رخ دهد.

 راز دوم‌ – اتفاقات بد برای آنها هم رخ می‌دهد.چند راه برای خوش‌شانس بودن وجود دارد. مفیدترین و معمول‌ترین راه، یافتن فرصت در درون مشكلات است. همیشه در دل مشكلات، معجزه‌ای وجود دارد.فرض كنید 2 نفر با هم همسایه هستند و شهرشان دارای یك مشكل معمول است مثلا دچار آلودگی شدید هواست. در حالی كه همه در حال غر زدن درخصوص این مشكل هستند یكی از این افراد تصمیم می‌گیرد كه این مشكل را حل كند و نه‌تنها برای همسایگانش مفید باشد بلكه از این مسائل سود هم ببرد. همسایه فقط به مشكل نگاه می‌كند، اما فرد اول عمیق‌تر نگاه كرده و موقعیتی می‌یابد.همه شانس‌های بزرگ در حل مشكلات بزرگ نهفته هستند. به نظر می‌رسد كه تشخیص مشكلات و نیازهای اساسی و تبدیل آنها به یك فرصت بهترین تعریف برای شانس باشد. مثلا در مورد بیل گیتس، بسیاری از افراد تجارت گیتس را مورد انتقاد قرار می‌دهند، اما باید بپذیرید كه او قبل از دیگران فرصت را دیده و از آن استفاده كرده است.پس بهترین و قابل كنترل‌ترین راه برای ایجاد شانس در دستان خودتان است.
راز سوم – بیشتر افراد به خاطر ترس از شكست، كار را رها می‌كنند.اگر ندانید كه درصد موفق شدنتان چقدر است تا چه حد حاضر به شروع یك كار و ادامه آن هستید؟ خیلی از مواقع رخ می‌دهد كه برخی چیزهایی كه ما از آنها به عنوان شكست یاد می‌كنیم در واقع زود رها كردن آن كار بوده است. قبل از این كه واقعا شكست بخوریم. در اكثر مواقع ما به قدر كافی تلاش نمی‌كنیم و هرگز در كل زندگی‌مان شكست واقعی را متحمل نمی‌شویم، فقط كار را زود رها می‌كنیم و به تلاش خود ادامه نمی‌دهیم. فهم این مطلب شما را واقع‌بین‌تر می‌كند. با خود فكر كنید كه اگر كمی بیشتر در آن موقعیت خاص قرار می‌گرفتید چه رخ می‌داد؟! اگر كار را سریع رها نمی‌كردید چه می‌شد؟ آیا با ادامه تلاش و نترسیدن از شكست احتمالی، امكان موفقیت بیشتر نمی‌شد؟مطمئن باشید كه با این طرز تفكر، زندگی‌تان شروع به تغییر می‌كند و درصد موفقیت‌تان بالا می‌رود و بالطبع شانس‌تان بیشتر می‌شود.

راز چهارم – شرط‌بندی روی بازنده‌ها، شما را بازنده می‌كند.افراد خوش‌شانس دوردست‌ها را دیده و شرط‌بندی می‌كنند؛ اما یك شرط‌بندی حساب شده! این افراد، محكم و سرسخت هستند اما می‌دانند كه چگونه باید موقعیت‌ها را تشخیص داده و طبقه‌بندی كنند.چه چیزی یك موقعیت خوب را می‌سازد؟
 اول باید ببینید كه كارتان باعث یك مشكل شایع و گسترده می‌شود؟
دوم این كه آیا افرادی كه آن مشكل را دارند حاضرند پول كافی برای حل مشكل‌شان‌ بپردازند؟
سوم این‌كه آیا ارتباط با افرادی كه آن مشكل خاص را دارند راحت است؟
چهارم این كه آیا راه‌حل مورد نظر واقعا مفید است؟اگر نتوانستید به تمامی این سوال‌ها پاسخ دهید باید بدانید كه خواهید باخت و شانس به شما روی نخواهد آورد
راز پنجم- بهترین موقعیت‌ها و شانس‌ها از طریق دیگران به شخص روی می‌آورند.شانس خوب تقریبا هرگز در تنهایی به سراغ ما نمی‌آید. مطمئنا تعداد زیادی از مردم مقدار قابل‌توجهی پول را در خیابان یا در باغچه حیاط‌شان پیدا نمی‌كنند یا در قرعه‌كشی‌ها برنده نمی‌شوند. در عوض، شانس اغلب در قالب فرصت به افراد روی می‌آورد. اغلب یك ایده مناسب كه منجر به یك شانس خوب می‌شود، به خاطر ناراضی بودن دیگران از شرایط، در ذهن شما شكل می‌گیرد.

راز ششم – شانس خوب به سراغ كسانی می‌رود كه آمادگی لازم را دارند.فرض كنید كه شما به عنوان یك بازیگر آماتور در یك تئاتر محلی مشغول به نقش آفرینی هستید. یك تولید‌كننده بزرگ سینما بر حسب یك اتفاق تصمیم می‌گیرد كه به دیدن نمایش شما بیاید و بعد چیز خاصی را در بازی شما كشف می‌كند كه منجر به قرار ملاقات با شما و سپس پیشنهاد یك تست سینمایی می‌شود. آیا شما برای یك چنین موقعیتی آماده شده، تحصیل‌كرده یا مهارت خاصی را آموخته بودید؟ نه؛ شما تنها مسیری را آغاز كرده بودید. اگر شما كاری را آغاز كنید احتمال این كه آن را خوب انجام دهید وجود دارد. در واقع شما یك گام به سمت رویاهایتان برداشته‌اید. اما اگر این كار را آغاز نمی‌كردید… خوب موقعیت‌های بعدی هم مسلما برایتان رخ نمی‌داد.

راز هفتم – شما هم می‌‌توانید چیزهای خوب را جذب كنید.تمام حرف سر این مطلب است كه سعی كنید در درون حوادث بد، فرصت‌ها را بیابید و مهارت‌هایتان را بهبود دهید. همه افراد موفق، همواره روی آنچه می‌خواهند تمركز می‌كنند و با تلاش زیاد به آنچه می‌خواهند می‌رسند بنابراین موفقیت و شانس‌شان تصادفی نیست. اكثر افراد موفق، صبح‌ها كه از خواب بیدار می‌شوند چند دقیقه را صرف فكر كردن به اهداف و ارزش‌هایشان می‌كنند. سعی كنید مسوولیت موارد بد و نامطلوب در زندگی خود را به عهده بگیرید. اگر اكنون درموقعیت ناراحت‌كننده‌ای به سر می‌برید هرگز توان تغییر آن را نخواهید داشت مگر این‌كه واقعیت‌ را بپذیرید كه اتفاقات بد ایجاد شده را شما خلق كرد‌ه‌اید. به خود بقبولانید كه شما هم مشكلاتی را ایجاد می‌كنید، در این هنگام است كه شما می‌توانید آن شرایط را تغییر دهید. شاید در ابتدا این كار غیر ممكن به نظر برسد اما خوشبختانه آن‌قدر‌ها هم مشكل نیست. ذهن شما همچون یك كاسه است. اگر این كاسه با آب گل آلود پر شود، تنها كاری كه باید انجام دهید این است كه جریانی از آب تازه و تمیز را به داخل ظرف هدایت كنید. به زودی كاسه (یا همان ذهن شما)‌ با آب تازه و تمیز جایگزین می‌شود.

افكار روزانه خوب و تازه، چیزهایی را كه در زندگی ظاهر می‌شود تغییر می‌دهد، بدون این‌كه به انقلابی بزرگ نیاز داشته باشید. شما در درون خود كار می‌كنید و اتفاقات بیرونی به خودی خود خوب پیش خواهند رفت. این بدین معناست كه شما با افكار قدیمی نمی‌جنگید. شما به آنها كمترین انرژی را می‌دهید. مقاومت و مقابله نمی‌كنید، بلكه به جای آن توجه خود را هر چه بیشتر روی موارد خوب و مثبتی كه می‌خواهید در زندگی‌تان ظاهر شود متمركز می‌كنید. تمامی شانس‌هایی كه شما در طول زمان به آنها فكر كرده‌اید به تدریج برایتان رخ می‌دهد و یك روز بیدار می‌شوید و می‌فهمید كه به فردی خوش‌شانس تبدیل شده‌اید بدون این‌كه بدانید این اتفاقات چه موقع در زندگی‌تان روی داده است.

آیا این بدین معناست كه شما هرگز نباید تصمیمات سخت و دشوار بگیرید یا با افراد پرتنش ارتباط برقرار كنید؟ البته كه نه!‌ اما شما در هنگام گرفتن تصمیمات مشكل و یا رویارویی با افكار پرتنش، موقعیت‌ها را ساده‌تر از قبل خواهید یافت زیرا تصور واضح‌تری از اتفاقات دارید و رویدادهای زندگی در نظر شما بزرگ جلوه نخواهند كرد.

اینها 7 راز افراد خوش‌شانس است وآنها به جز این هفت مورد كار خاص دیگری انجام نمی‌دهند. در انتها بهتر است بدانید كه خوش‌بینی كلید خوش‌شانسی است. اگر شما به خود القاء كنید كه فردی خوش‌شانس هستید، رفتارهایی مطابق با این تفكرات خواهید داشت پس اتفاقات خوبی در زندگی‌تان رخ داده، در نتیجه خوش اقبالی به شما روی خواهد آورد. با انجام این كارها و به‌كارگیری این توصیه‌ها مطمئن باشید كه شانس، در خانه شما را هم خواهد كوبید!‌



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز