وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چند خطی درباره ی پژمان بازغی

چند خطی درباره ی پژمان بازغی
جام جهانی و حضور در این رویداد بزرگ، در کنار متن فوتبالی ماجرا، حاشیه های مهم دیگری هم دارد. این که یک کشور فرصتی برای نمایان کردن توانمندی ها، قدمت، تاریخ، فرهنگ و حتی قابلیت های اقتصادی و سیاسی را در حاشیه این رویداد به ظاهر ورزشی تجربه می کند، ناشی از نگاه کلانی است که دنیا به این مقوله دارد و براساس همین قاعده، ایران نیز باید همین نگاه را از یک رویداد ورزشی – اجتماعی دنبال کند اما خاطره نگاری آنها که حضور در جام جهانی را تجربه کرده و به عنوان یک ایرانی راهی این مسابقات شده اند، چیزی متفاوت از یک برنامه ریزی اساسی برای رسیدن به بهترین نتیجه فرهنگی را نشان می دهد.

ایرانی ها می گویند تجربه تلخی از مسابقات جام جهانی دارند. می گویند در آنجا هیچ چیز سر جای خودش نبود. پذیرایی ها ضعیف بود. نمایشگاه ها تعطیل بود. معتقدند هتل محل اقامت هواداران ایران، سوت و کور بوده. برخورد برخی سفرای ایرانی در کشورهای میزبان بدتر از چیزی بود که انتظار داشتند. ارتباط میان هواداران ضعیف بود. هیچ کالای فرهنگی برای عرضه به دیگر کشورها وجود نداشت و متفق القول اعتقاد دارند ضعیف ترین کشوراز جهت تبلیغات فرهنگی، ایران بوده است.کار فرهنگی در جام جهانی؟ خنده دار است مسابقات جام جهانی,پژمان بازغی,مصاحبه

گفتگوی ویژه با بازیگری است که یک بار به عنوان تماشاگر به تماشای بازی های جام جهانی 2006 آلمان رفته و می گویدتجربه تلخی از یک رویداد ورزشی دارد. پژمان بازغی در این گفتگو از همه کم کاری هایی گفت که توسط مسئولان ایرانی رخ داده است.

شما جزو معدود بازیگرانی هستید که یک بار جام جهانی را هم تجربه کرده است.- به نوعی بله. من به همراه سید جواد هاشمی، محمد اصفهانی و حسین یاریار یک بار جام جهانی را از نزدیک تجربه کردیم؛ البته به عنوان تماشاگر نه بازیکن!این تجربه، اتفاق خوشایندی بود؟- حتما بود.

اینقدر خوب بود که باز هم یک جام جهانی دیگر را تجربه کنید؟- حتما نه. نه اینکه حضور در جام جهانی اتفاق بدی باشد اما واقعا یکسری اتفاقات در آلمان رخ داد که فکر می کنم اگر قرار باشد شرایط همیشه همانطور تنظیم شود، هیچ هواداری جرأت نمی کند به مسابقات جام جهانی برود؛ آن هم با هزینه های گزاف.

می خواهیم درباره این مسابقات، صریح صحبت کنیم. هزینه سفر به کشور آلمان را خودتان دادید- بله. من به عنوان یک هوادار پروپاقرص فوتبال، سال 2006 با یکی از دوستانم پول هایمان را روی هم گذاشتیم و با یکی از این تورها، عازم آلمان شدیم. یادم هست نزدیک به هشت و نیم میلیون تومان پول تور شد.بعد این سفر خللی در برنامه های کاری شما ایجاد نکرد شما چی میدونید؟

– نه. من از یک سال قبل از حرکت، تنظیم کرده بودم که هیچ برنامه ای در این مدت نداشته باشم. فکر کنم به اندازه خود بازیکنان استرس جام جهانی داشتم. (با خنده)خُب؛ عازم مسابقات شدید.- بله. ما مستقیما به فرانکفورت رفتیم و آنجا با دنیای جدیدی آشنا شدیم که اصلا به فکر امثال ماها هم نمی رسید چه برسد به اینکه بخواهیم درباره آن درست مدیریت کنیم و تصمیم بگیریم.