وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عامل اصلی بسیاری از دردها

عامل اصلی بسیاری از دردها
نگرانی

دلواپسی و نگرانی، بارزترین نشانه استرس است. نگرانی می تواند شامل احساس پریشانی نسبت به وضعیت حال و آینده باشد. نگرانی و دلواپسی در افراد عادی تنها در شرایط خاص اتفاق می افتد و این در حالی است که افراد مبتلا به استرس مزمن، در همه حال نگران همه چیز هستند!

بی خوابی و خستگی مفرط

بی خوابی و اختلال در خواب نیز از علائم استرس به شمار می روند. خواب نرفتن، نشانه ای از ذهن مشغول و پر از افکار استرس زا است. همچنین بیدار شدن های چندباره در نیمه های شب نیز علاوه بر اختلال در روند خواب، بی خوابی را در طول شب به دنبال خواهد داشت که نتیجه اش خستگی، خواب آلودگی و پریشان احوالی در طول روز است.

عدم توانایی در تمرکز

اضطراب عاملی اساسی در کاهش تمرکز فکری است. تمرکز در خصوص مسائل ساده نیز برای فردی که دچار استرس مفرط است مشکل و خسته کننده می نماید و فرد حتی در تصمیم گیری های ساده احساس کم ارادگی و دلهره می کند.

تحریک پذیری

عصبانیت و ناراحتی فوری بخاطر مسائل کوچک و کم اهمیت نشانه تحریک پذیری و از علائم استرس است.

احساس درد در عضلات

گرایش طبیعی بدن در صورت بروز استرس، تنش و درد در عضلات است. در صورتی که فردی به صورت مرتب در عضلاتش درد حس کند، می توان این مساله را عاملی بر وجود اضطراب در وی به شمار آورد.

تعرّق، تهوع و اسهال

در بسیاری افراد، نخستین عکس العمل های بدن در مقابل اضطراب و استرس، علائم فیزیکی مانند تعریق، حالت تهوع و اسهال هستند. و این علائم معمولاً سایر نشانه ها و محرک های استرس را شدت می دهند.

تنگی نفس و تپش قلب

معمولاً پس از بروز یک رویداد استرس زا، نشانه هایی از تنگی نفس و تپش قلب در برخی افراد دیده می شود. و بروز این خصوصیات منفی به صورت مزمن، آنها را از علائم استرس به شمار آورد این نکته ی مهمی است.