وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کودکان در معرض خطر دود سیگار

کودکان در معرض خطر دود سیگار
براساس آمار سال 2006 سازمان بهداشت جهانی 9/42 درصد کودکان ایرانی در معرض دود سیگار هستند و از نظر علمی اگر در محدوده 40 تا 50 درصد قرار بگیریم یعنی اینکه برنامه‌های کنترل دخانیات کشورمان به خوبی انجام نمی‌ شود. این در حالی است که 1/42 درصد کودکان آمریکایی
 
در معرض استنشاق تحمیلی دود سیگار قرار دارند. این رقم در کشور امارات 30 درصد است اما در فرانسه و فنلاند به صفر رسیده است یعنی اینکه در این کشورها هیچ کودکی در معرض دود تحمیلی دخانیات نیست. بنابراین به نظر می ‌رسد یکی از وظایف سیاست گذاران این است که قوانینی وضع کنند که از افراد در معرض دود سیگار، حمایت‌های قانونی شود.

خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که در معرض استنشاق تحمیلی دود سیگار هستند چقدر جدی است؟در سال 1985 دکتر دال، نخستین فردی بود که ارتباط میان دخانیات و سرطان ریه را کشف کرد و گفت: "اگر 20 سال در خانه‌ای زندگی کنیم که پر از مواد آزیست (ماده سرطان‌زا در ریه) باشد،

 
در مقایسه با خانه‌ای که فردی سیگاری روزانه یک ساعت در آن سیگار بکشد، صد برابر احتمال ابتلا به سرطان ریه افزایش می ‌یابد." فراموش نکنیم از سال 1993 به بعد، سیگار به عنوان قویترین ماده سرطان‌زا در جهان شناخته شده است. بنابراین همه خطرهای سیگار برای فرد سیگاری درباره افرادی که در معرض دود سیگار هستند نیز مشاهده می‌ شود و نگاه میکند.

خاطرنشان کنم که هر پنج سال زندگی با فرد سیگاری 5/6 درصد احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می ‌دهد. هم ‌اکنون 14 نوع سرطان اثبات شده از طریق دود سیگار وجود دارد که افراد در معرض دود نیز 30 درصد بیشتر از دیگران به این سرطان‌ها دچار می‌ شوند.