وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سیگار کشیدن در اتاق‌های دیگر خانه

سیگار کشیدن در اتاق‌های دیگر خانه
هر پکی که به سیگار زده می ‌شود، 30 سانتی‌متر مکعب دود تولید می ‌کند و وقتی بازگشت داده می‌ شود نیز به همان حجم در فضای بسته منتشر می ‌شود. بنابراین کشیدن سیگار در هر کدام از اتاق‌های خانه همان خطرهایی را ایجاد می ‌کند که سیگار کشیدن در نزد خانواده موجب می‌ شود خیلی بد است.

استنشاق تحمیلی دود سیگار فقط مشکلات تنفسی کودکان را در بر دارد یا بقیه ارگان‌ها را نیز درگیر می‌ کند؟تردید نکنید که کشیدن سیگار همه ارگان‌های بدن افراد سیگاری و افرادی را که در معرض دود آن هستند، تحت تأثیر قرار می ‌دهد. به جز مشکلات تنفسی که درباره آن صحبت شد، نیکوتین دود سیگار از طریق پوست نیز به فرزندان انتقال داده می‌ شود.

 
به طور مثال، به ماده کوتینین اشاره می ‌کنم که نخستین ماده حاصل از متابولیسم سیگار در بدن است. میزان کوتینین ادرار کودکانی که در معرض دود سیگار نیستند، چهار نانوگرم است اما در کودکانی که والدین سیگاری داشته‌اند، این رقم 458 نانوگرم یعنی صد برابر است. همچنین دود سیگار به لباس و پوست ما نیز می ‌چسبد و هنگام بغل کردن کودکان مقدار دیگری از آن را به کودکان منتقل می ‌کنیم.

یک مثال دیگر هم این است که افراد سیگاری و افرادی که در معرض استنشاق تحمیلی دود آن هستند، بیشتر از دیگران دچار ناباروری می ‌شوند. در آخرین نسخه از کتابی موسوم به اختلالات ناشی از اعتیاد و در نخستین بخش آن آمده که اعتیاد و سیگار میلیاردها بیماری به دنبال دارد و هیچ عضوی در بدن نیست که از خطرهای آن مصون باشد.