وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تنباکوی مورد استفاده برای قلیان

تنباکوی مورد استفاده برای قلیان
قلیان یک لوله آبی است که برای کشیدن تنباکو از طریق آب سرد استفاده می شود. تنباکو در کاسه ای که در بالای آن قرار می گیرد و از طریق ذغال هایی که روی کاسه تنباکو قرار داده می شود، داغ شده و دود از طریق آب که در پایین آن قرار دارد، فیلتر می شود خیلی مضر است.

تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده می شود و به طور معمول با طعم های مختلفی از قبیل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعنا و توت فرنگی به فروش می رسد.

از جنبه های نگران کننده قلیان این است که سابقاً در کشورهایی مثل پاکستان و هند توسط افراد سالخورده ای که در روستاها زندگی می کردند استفاده می شد اما اخیراً بیشتر در مناطق شهری ایران به شکل همه گیر مورد استفاده قرار می گیرد. مهم تر اینکه رستوران های شهری زیادی آن را برای مشتریان خود سرو می کنند.

برخی باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که آنها را برای شما  بیان می کنیم:بــاور غلط اول : از آنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می شود، کلیه مواد مضر آن تصفیه می شود.واقعیت اول : کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان زای آن را تصفیه نمی کند. این دود می تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.بــاور غلط دوم : استنشاق دود قلیان ریه ها را نمی سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

واقعیت دوم : دود قلیان وقتی استنشاق می شود، ریه ها را نمی سوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می شود. با اینکه دود خنک می شود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان زایی است که برای بدن مضر هستند.بــاور غلط سوم : کشیدن قلیان سالم تر از کشیدن سیگار است.