وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هفت نکته برای حداکثر اثر درمان ضد آکنه(جوش صورت)

1- جوش های خود را فشار ندهید. این کار باعث تشدید آکنه و گسترش التهاب می گردد. اگر لازم باشد که جوش های سر سفید و سر سیاه فشرده شوند، باید این کار توسط پزشک متخصص پوست انجام شود.

2- صورت خود را روزی دو بار با آب ولرم و پاک کننده ملایم به آرامی بشویید. جوش صورت به دلیل بهداشت کم و نامناسب نیست.در واقع شستشوی شدید باعث تحریک پوست و تشدید آکنه می شود.

3- هنگام خرید مواد آرایشی پوست و مو دقت کنید که جوش زا نباشد و لفظ "NON COMEDOGENIC" روی آن حک شده باشد.

"COMEDO" به معنای جوش سر سیاه در صورت می باشد و لفظ "NON COMEDOGENIC" یعنی اینکه کرم ضد آفتاب یا ماده آرایشی کاربردی، باعث انسداد سوراخ های پوست و در نتیجه تشدید آکنه نمی شود.

4- موی چرب یا لوازم ورزشی در تماس با پوست می تواند باعث تحریک پوست و تشدید آکنه شود.

پس اگر موی شما چرب است هر روز آن را بشویید و از تماس آن با پوست صورت جلوگیری کنید. دقت کنید موادی که به موهای خود می مالید، چرب نباشند.

پوشیدن لباس نخی زیر لباس های ورزشی از تماس با پوست و تحریک آن جلوگیری می کند.

5- اجازه دهید اثرات داروها با گذر زمان ظاهر شود. از پزشک خود راجع به شروع اثر داروها و زمان حداکثر اثر دارو بپرسید. به طور معمول 8-6 هفته طول می کشد تا اثر داروها شروع شود. پس تا این زمان داروها را منظم مصرف کنید.

6- داروها را دقیقا طبق نظر پزشکتان مصرف کنید. مصرف بیش از حد داروها نه تنها باعث بهبود سریع تر نمی شود، بلکه گاهی آکنه را بدتر می کند.

7- از آفتاب دوری کنید. بر خلاف نظر عامه ی مردم، آفتاب گرفتن (TANNING) و تابش معمول آفتاب آکنه را بدتر می کند. به علاوه بعضی از داروهای آکنه، پوست را به تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش حساس می کند و می تواند موجب آفتاب سوختگی شود. پس مهم است که از وسایل محافظت از آفتاب (کلاه، ضد آفتاب و …) استفاده کنید. دقت کنید ضد آفتاب شما حتما باید فاقد چربی باشد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره