وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خانم هایی که منزوی هستند بخوانند

خانم هایی که منزوی هستند بخوانند
حمید پور شریفی درباره سایکوز (روانپریشی) پس از زایمان گفت: سایکوز پس از زایمان، اختلالی است که با شخصیت ارتباط دارد و ماهیت آن با افسردگی پس از زایمان متفاوت است. وی افزود: زایمان فرآیندی استرس‌آمیز است که فرد را نیازمند فرآیندی مقابله‌ای با آن می‌کند.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهارداشت: در صورتی که زنان باردار توان مقابله با استرس ناشی از زایمان را نداشته باشند و از طرفی دارای شخصیت شکننده باشند دچار روانپریشی پس از زایمان می‌شوند. وی تصریح کرد: انزوای شدید، پرهیز از روابط اجتماعی و افکار بدبینانه فرد را مستعد سایکوز پس از زایمان می‌کند. پورشریفی افزود: معمولاً افراد منزوی و دوری گزین وقتی در شرایط استرس آمیز قرار بگیرند دچار حمله سایکوتیک (روان‌پریشانه) می‌شوند.

عضو انجمن علمی روانشناسیی بالینی گفت: کنترل و مدیریت استرس پیش از زایمان و داشتن مهارت‌های اجتماعی زمینه ابتلا به سایکوز پس از زایمان را از بین می‌برد. پورشریفی ادامه داد: اگر زنان پیش از بارداری به مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی توجه کنند و از انزوا و گوشه نشینی بپرهیزند می‌توانند از بروز این اختلال جلوگیری کنند.

این متخصص بهداشت روانی درباره راهکارهای درمانی گفت: به طور قطع دارو درمانی و روان‌درمانی باید به موازات هم انجام شود. وی افزود: به دلیل تغییراتی که در انتقال دهنده‌های شیمیایی به وجود می‌آید باید دارو درمانی در نظر گرفته شود،

 
ضمن اینکه روان درمانی می‌تواند در بهبود روابط اجتماعی و آموزش مهارت‌های ارتباطی موثر باشد.این روانشناس خاطرنشان ساخت: انزوا و فقدان مهارت‌های اجتماعی عواقب خطرناکی دارد که در زنان باردار می‌تواند به سایکوز یا روانپریشی پس از زایمان منجر شود نظر شما چیه.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره