وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خط چشم را تا کجا میکشید؟

خط چشم را تا کجا میکشید؟
خط چشم و سرمه مواد سیاهی هستند که برای کوچک یا بزرگ نشان دادن چشم استفاده می شوند. اگر چشمان حساسی دارید باید مراقب مالیدن این گونه مواد به چشمانتان باشید. مواد شیمیایی موجود در سرمه، خط یا مداد چشم گاهی تحریک کننده بوده و باعث حساسیت های عدیده چشمی می شود. قرمزی، خارش، چشم اشک آلود، ضخیم شدن لبه پلک و پوسته شدن پوست سطح پلک ازجمله علایم آلرژی به این مواد است. خوب است بدانید در میان این مواد،
 
اغلب سرمه ها حاوی مقدار زیادی سرب است که می تواند سلامت چشمان شما را تهدید کند. سرب فلزی است که از نسوج بدن، جذب پروتئین ها شده و بیشترین اثر سمی خود را بر مغز و اعصاب وارد می کند. سرمه هایی که به صورت دست ساز و خانگی به دور از شرایط استریل تهیه می شود، حاوی میکروب هایی است که می تواند منجر به عفونت چشم ها شود. از سوی دیگر ظرف سرمه یا همان سرمه دان نیز یکی دیگر از عوامل رشد و تکثیر میکروب ها به شمار می آید. بنابراین تا حد امکان از کشیدن سرمه داخل چشم خودداری کنید.

● رژ لب براق، سرب بیشتری دارد خیلی بد است

افراط در مصرف رژلب ها باعث نازک شدن و ترک خوردن پوست لب می شود. در بیشتر رژها مقداری سرب وجود دارد که بر اثر ترکیب با بزاق دهان به کم خونی و اثرات سوء در استخوان ها منجر شده و حتی درهوش کودکانی که مادران آنها از این مواد استفاده کرده اند تاثیر می گذارد. هر چقدر این مواد ماندگاری رنگی طولانی تر داشته و براق تر باشد، حاوی درصد بالاتری از سرب است چراکه این فلز تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و مواد زیبنده روی صورت دارد.

● لوازم آرایشی نانو را با احتیاط مصرف کنید

امروزه فناوری نانو به طور فزاینده ای به صنعت مواد آرایشی و بهداشتی راه یافته است و هم اکنون در بسیاری از ضدآفتاب ها، رژلب ها، لوسیون ها، شامپوها و برخی محصولات بهداشتی، کاربرد مخفی دارد. این ذرات موادی هستند که اندازه آنها کمتر از یک هزارم پهنای موی انسان بوده و در ارتباط مستقیم با پوست، می توانند به بافت های عمیق تر نفوذ کنند. بررسی ها نشان داده است نانوذرات بتدریج در بافت های بدن تجمع یافته و بعدها اثرات سمی خود را بروز می دهند. این مواد ماهیت شیمیایی خاصی دارند و بسیار فعال، واکنش دهنده و کوچک بوده و اگر در پودرهای آرایشی به کار روند از طریق

 
استنشاقی خیلی سریع و راحت توسط سلول ها، بافت ها و ارگان های حیاتی بدن جذب شده و به همان سهولت نیز در تمام بدن به چرخش درآمده و بتدریج عوارض سوء خود را آشکار می کنند. بنابراین به هیچ عنوان از دستفروشان، لوازم بهداشتی و مواد آرایشی نخرید و هنگام خرید محصولات آرایشی ـ بهداشتی وارداتی حتما از وجود برچسب فارسی نویس مورد تائید وزارت بهداشت ایران مطمئن شوید. تا حد امکان این محصولات را از داروخانه های معتبر و مراکز مجوزدار خریداری کنید.