وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص چای در زیبایی !

رای صورت كشیده بهترین فرم ابرو، ابروی صاف و افقی است و بدترین فرم ابرو، ابروی زاویه‌دار با ارتفاع بلند و دم‌كوتاه است. مطالعات باستان‌شناسی تاریخی و انسان‌شناسی، تایید می‌كنند كه محصولات زیبائی توسط زنان و مردان در همه فرهنگ‌ها و جوامع همیشه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در حال حاضر نیز در مقایسه با سابق، این موضوع كاهش نداشته و فقط ظریف‌تر و كمی غیرملموس‌تر شده است. روان‌شناسان معتقدند كه ظاهر یك انسان برای ابراز موقعیت اجتماعی و ایجاد تاثیر بر دیگران و در نتیجه ایجاد اعتماد به نفس و رضایت او از خود، بسیار پراهمیت است. همه انسان‌ها مشتاقانه منتظر پذیرفتن مشورت از سوی افرادی هستند كه می‌توانند ضامن زیبائی و سلامتی چهره آنها باشند. راه‌های بسیار زیادی وجود دارد كه شما ظاهر خود را بهتر كرده و زیباتر به نظر برسید.

می‌توانید یك لباس یا كفش نو بپوشید، بینی خود را عمل كنید یا وزن اضافی خود را كم كنید، كمبود وزن خود را جبران كرده و… اما تمام اینها مستلزم زمان و پول فراوان هستند. اگر بخواهید همین حالا زیباتر شوید و بدون پول هم به هدف خود برسید، شاید به نظرتان بعید و غیرممكن بیاید اما واقعا چنین راهی وجود دارد؟ بله راهی وجود دارد كه ظاهر شما در عرض مدت كوتاهی و با هزینه كردن كمترین مبلغ زیباتر به نظر برسد و آن این است كه آرایشی را كه به شما بیشتر می‌آید بشناسید و در پیش بگیرید. باید واقع‌گرا باشید و قبول كنید كه بعضی رنگ‌ها فقط در بسته‌بندی‌های داخل ویترین مغازه‌ها زیبا هستند نه بر روی چهره شما و قبل از آن باید سعی كنید چهره خود را به خوبی بشناسید و علاوه بر آن معیارهای زیبائی را در مورد هر كدام از اجزاء صورت خود بدانید. ما سعی می‌كنیم برخی از این معیارها را به شما بشناسانیم.

به شما نشان خواهیم داد كه چگونه از ابزاری كه در دسترس دارید بهترین استفاده را بكنید. لطفا به خاطر داشته باشید كه از نكاتی كه در اینجا می‌آموزید به‌عنوان وسیله‌ای برای زیباتر شدن استفاده كنید نه گذاشتن ماسكی بر روی چهره خود. زیبایی ابروها شاید تا به ‌حال به این مسئله توجه نكرده باشید ولی زیبا ساختن ابروها می‌تواند تغییر شگفت‌انگیزی در ظاهر شما ایجاد كند. ابروان شما مانند قابی برای چشمان شما هستند. اغراق نیست اگر بگوییم كه شكل ابرو می‌تواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. اگر ابروی شما به فرم صورت‌تان نخورد، فرم صورت به هم خورده و شكل آن تغییر می‌كند. پس اولین قدم این است كه فرم چهره خود را بشناسید. بر اساس معیارهای تعریف شده زیبائی، برای هر فرم صورتی، بهترین و بدترین فرم ابرو پیشنهاد شده است.

برای صورت كشیده بهترین فرم ابرو، ابروی صاف و افقی است و بدترین فرم ابرو، ابروی زاویه‌دار با ارتفاع بلند و دم‌كوتاه است. در مورد صورت‌های گرد بهترین فرم ابرو، ابروی زاویه‌دار با ارتفاع بلند و دم‌كوتاه است و بدترین ابرو، ابروی گرد است. بهترین ابرو برای صورت‌هائی كه چهارگوش هستند، ابروی زاویه‌دار و منحنی با قوس تیز است كسانی كه صورت قلبی شكل یا گلابی شكل دارند بهتر است ابروی گرد را انتخاب كنند. بدترین فرم ابرو برای این افراد ابروی صاف و افقی است. بر این اساس به شما توصیه می‌كنیم كه همیشه ابروهایتان را به نسبت شكل صورت‌تان بردارید نه به توصیه دوستان و یا دنباله‌روی از مد. بر اساس معیارهای زیبائی نقطه شروع ابرو، بلندترین نقطه ابرو و نقطه پایانی ابرو بر اساس موقعیت چشم‌ها تعیین می‌شود. برای پیدا كردن نقطه شروع ابرو، مدادی را در كنار بینی به‌صورت عمودی نگه دارید. نقطه طلاقی مداد با ابرو همان محل شروع ابروی شماست. برای پیدا كردن بهترین محل برای بلندترین نقطه ابرو، مداد را كنار بینی به سمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید. حال مداد را طوری بگیرید كه كنار بینی را به كنار خارجی چشم متصل كند. نقطه تلاقی به‌دست آمده با ابرو، دقیقا بهترین نقطه پایانی ابروان شماست.

اگر صورت را به طور كلی به شكل یك بیضی در نظر بگیرید و آن‌را با یك خط فرضی عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم كنید و با خط افقی فرضی دیگری بیضی را به 4 قسمت مساوی تقسیم نمائید، در یك چهره متناسب، محل چشم‌ها روی خط افقی است. حال خط افقی را به 5 قسمت مساوی تقسیم می‌كنیم با این كار اندازه طبیعی چشم‌ها مشخص خواهد شد به این ترتیب متوجه می‌شوید كه فاصله بین دو چشم، برابر با یك چشم است. نیمه بالای چهره (بالای چشم‌ها) محل قرارگیری ابرو است. در یك چهره متناسب اگر از خط افقی تا پایین بیضی را به دو نیمه تقسیم كنیم نوك بینی باید بر روی این نقطه واقع شود. اگر خواستید چشمانتان درشت‌تر به نظر برسد فاصله ابروها را بیشتر كنید و اگر چشمان كشیده می‌خواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیك باشند. بعضی‌ها چشم‌های پف‌كرده‌ای دارند كه ممكن است تناسب چهره‌شان را به هم ریخته باشد. برای كم‌كردن پف‌ چشم، یك قاشق غذاخوری را زیر آب بسیار سرد بگیرید و برای 60 ثانیه روی پف كردگی چشم قرار دهید. این‌كار ورم را كمتر می‌كند. البته كرم نیز برای از بین بردن پف‌كردگی چشم وجود دارد. این كرم‌ها معمولا دارای نشاسته و روغن جگر كوسه هستند و به گفته متخصصین پوست برای ورم چشم اثر معجزه‌آسائی دارند. با تمام این تفاسیر و قوانین، باید بگوئیم كه برخی از چهره‌ها با اینكه از این قوانین پیروی نمی‌كنند، زیبا هستند بنابراین، تا آنجا كه خودتان از چهره خود راضی هستید، همان قانون شماست! كارشناسان توصیه می‌كنند فرآورده‌های آرایشی با مشاوره متخصصان انتخاب شود ?پوستمان را پاس بداریم كهیر‌ ‌یكی از شایع‌ترین عوارض مصرف فرآورده‌های آرایشی است.

دكتر حسن صیرفی، متخصص پوست و مو، ضمن بیان این جمله می‌گوید: <این عارضه شایع، به طور معمول با‌ ‌تورم و خارش شدید پوست ظاهر می‌شود و ممكن است باعث تنگی نفس،‌ ‌عوارض قلبی عروقی، شوك و حتی در موارد نادری منجر به مرگ‌ شود.> دكتر صیرفی در توضیح این مطلب می‌گوید: <واكنش‌های تحریكی پوست به صورت احساس خشكی، سوزش و خارش‌ ‌به وجود می‌آید و در اثر تداوم مصرف نیز باعث ایجاد علائمی همچون‌ ‌قرمزی و پوسته‌ریزی می‌شود.> او اگزمای تماسی را نیز از دیگر عوارض‌ ‌مصرف مواد آرایشی برشمرده و می‌گوید: <این عارضه ناشی از‌‌ ‌وجود آلرژی‌های واقعی به تركیبات مواد آرایشی است.> این‌ ‌متخصص پوست و مو با اشاره به اینكه 59 درصد از حساسیت‌های پوستی ناشی از‌ ‌مصرف مواد آرایشی در ناحیه صورت ایجاد می‌شود، می‌گوید: <برای‌ ‌تشخیص حساسیت‌های پوستی نسبت به فرآورده‌های آرایشی می‌توان از‌ ‌طریق انجام تست‌های پوستی، ماده اصلی ایجادكننده حساسیت را تعیین‌ ‌كرد و همچنین، می‌توان از طریق حذف این ماده از‌ ‌تركیب، علائم پوستی نظیر خارش، تورم، قرمزی و پوسته ریزی را‌‌ ‌نیز درمان كرد.> دكتر صیرفی اعتقاد دارد كه امروزه برای كاهش عوارض‌ ‌پوستی، باید انتخاب فرآورده‌های آرایشی و نوع تجویز آن با مشورت‌ ‌متخصص صورت گیرد. ?آرایشگاه دم‌كرده برگ‌های چای در آب جوش یكی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌هایی ست كه بشر از آن استفاده كرده است. زادگاه این برگ‌های فرح‌بخش به آسیای جنوب شرقی باز می‌گردد و طرز تهیه آن از مردم چین به سایر ملل آموخته شده است. حتما شنیده اید كه چای به دلیل آنتی‌اكسیدان‌هایی كه دارد از بروز بیماری‌های قلبی، ناراحتی‌های كلیوی و برخی سرطان‌ها نظیر سرطان معده جلوگیری می‌كند. ولی جالب‌تر آن است كه این نوشیدنی در حفظ زیبایی افراد نیز نقش موثری داشته و به شكل‌های گوناگونی به مصرف می‌رسد.

مطالعات نشان داده‌اند، 200 سی.سی چای، دارای 44 میلی‌گرم كافئین است كه دریافت این مقدار كافئین می تواند در رفع خستگی بدن خصوصا پوست به عنوان عضوی بسیار فعال كمك شایانی كند. به علاوه، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند كه عصاره چای سبز دارای ماده‌ای به نام تانن است كه وجود این ماده در بدن، از سلول‌ها محافظت می‌كند. بد نیست بدانید سلول‌های كلیه بیشترین تماس را با رادیكال‌های آزاد دارند و به این ترتیب چای از سلا‌مت كلیه محافظت می‌كند. خواص ضدسرطانی چای نیز از جمله مواردی است كه می‌تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد، به طوری كه، تركیبات پلی فنلی موجود در چای مانع فعالیت تركیبات سرطان‌زا خصوصا تركیبات نیتروزی می‌شود كه در فراورده‌های گوشتی وجود دارد و این خواص آنتی‌اكسیدانی، پیری زودرس پوست را به تاخیر می‌اندازد.

مطالعات نشان داده‌اند كه بالا بودن چربی خون از عواملی است كه فرایند پیری را در بدن تسریع می‌كند و نوشیدن چای خصوصا چای سبز به دلیل فلاونوئیدهایی كه دارد سطح چربی خون خصوصا كلسترول بد را كاهش می دهد. جالب است بدانید كه افزودن مواد غذایی نظیر شیر، خامه، عسل می‌تواند خواص تقویتی این نوشیدنی را افزایش داده واثرات بیشتری داشته باشد.به علاوه چای،به دلیل كافئین بالایی كه دارد یك محرك بوده و جریان خون را در سطح پوست افزایش می‌دهد و موجب دفع مواد زائد می‌شود و این امر، هم خستگی را در این عضو كاهش داده و هم موجب تغذیه بیشتر پوست شده و سلول‌ها شادابی خود را باز می یابند. امروزه از چای به عنوان تركیبی كه می‌تواند در مراقبت‌های خانگی كاربردهای فراوانی داشته باشد، استفاده می‌شود. به طور مثال، از چای كیسه‌ای در رفع خستگی چشم‌ها استفاده می‌شود. چشم‌ها از جمله اعضایی هستند كه در زیبایی بسیار موثر بوده و به سرعت عدم سلامتشان در صورت نمود پیدا می‌كند. استفاده از آن به این ترتیب است كه، چای كیسه‌ای را در آب جوشان فروبرده و اضافی آب آن را گرفته و وقتی سرد شد، به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی چشم قرار دهید. این كار در زمانی كه چشم‌های شما بعد از یك روز كاری كاملا خسته شده‌اند، می‌تواند كمك‌كننده باشد. در ضمن، از چای دم‌كرده، البته ترجیحا چای سبز می‌توانید به این منظور استفاده كنید به این ترتیب كه، قدری چای دم كرده در ظرف كوچك و تمیزی بریزید و با یك تكه پنبه چشم‌ها را به مدت 5 دقیقه كمپرس نمایید و سپس آب خنك به صورت پاشیده و خواهید دید تا چه اندازه خستگی تان مرتفع شده است. جالب است بدانید كه از چای برای تیره كردن رنگ مو نیز استفاده می‌شود، به این ترتیب كه، یك قاشق چای‌خوری از چای را به همراه یك قاشق چای خوری مریم گلی خشك در شیشه ای ریخته و سپس روی آنها آب جوش بریزید سپس شیشه را كمی حرارت دهید و وقتی مایع سرد شد، مایع را از صافی عبور دهید و آن را هفته‌ای دو بار بر روی موهای خود قرار دهید تا موهایتان تیره شوند. به علاوه استعمال چای به عنوان ماسك بر روی صورت به همراه خامه، عسل و شیربه دلیل خواص فراوانی كه بر روی پوست دارند می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره