وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از چسب زخم ها چه می دانید؟

از چسب زخم ها چه می دانید؟
حین خرید یا استفاده از چسب زخم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟مساله این است که چسب زخم استریل باشد. چسب زخم‌ها یک لایه محافظ دارند که معمولا پارچه‌ای است و جلوی خفه شدن پوست و مرطوب شدن زیاد آن را می‌گیرد. به عبارتی چسب زخم باید توانایی گرفتن رطوبت از پوست و تبادل هوا را داشته باشد. نکته مهم‌تر اینکه درون آن مواد آلرژی‌زا و تحریک‌کننده پوست به کار نرفته باشد. چسب برای زخم کار بخیه را انجام می‌دهد. یعنی دو لبه زخم را کنار هم قرار می‌دهد و باعث می‌شود زخم خود به خود ترمیم شود.چسب زخم‌های مختلفی در بازار موجود است. انواع پارچه‌ای، نایلونی و حتی گیاهی، کدام نوع مناسب‌تر است نظر شما چیه؟

این موضوع سیلقه‌ای است. چسب زخم‌های نایلونی طی شست و شو خیس نمی‌شود و دوام آن بیشتر است. چسب‌های پارچه‌ای با شست وشو خیس می‌شوند و خود خیسی برای زخم مضر است. بهترین نوع چسب زخم نوعی است که لایه زیرین آن که با پوست در تماس است، پارچه‌ای باشد تا زخم را خشک نگه دارد و لایه خارجی نایلونی باشد تا در اثر تماس با آب سریع خیس نشود. در غیر این صورت یا فرد مجبور است مرتبا چسب را تعویض کند یا اگر خیسی باقی بماند سبب متورم شدن لایه شاخی پوست می‌شود.

چسب زخم‌هایی که با عنوان چسب زخم آلوئه‌ورا یا جلبک دریایی به فروش می‌رسد، می‌تواند در بهبود بهتر زخم موثر باشد؟خیر. ترکیبات گیاهی نقش چندانی در بهبود ندارد. شما به هر وسیله‌ای بتوانید ۲۴ ساعت زخم را لب به لب نگه دارید، پروسه ترمیم به شکل طبیعی اتفاق می‌افتد.استفاده نابه‌جا از چسب زخم به طور نمونه برای بستن زخم‌های عمیق چه مشکلی پیش می‌آورد؟بعد از ۶ ماه اسکار و جوشگاه زخم قابل مشاهده است.

از کجا بفهمیم یک چسب زخم آلرژی زا است؟ آیا برچسب خاصی روی آن وجود دارد؟آلرژی یعنی واکنشی که بدن افراد به مواد خارجی می‌دهد. یک مقدار از این آلرژی به دلیل ایراد چسب‌هاست و به این دلیل بروز می‌کند که در چسب از مواد آلرژی‌زا استفاده شده، یک مقدار هم به خود فرد مربوط می‌شود. بهتر است چسب زخم حتما از داروخانه‌های معتبر تهیه شود. چسب زخم‌هایی که دوره‌گردها می‌فروشند کمی ناخالصی دارند و شانس ابتلا به آلرژی را در افراد بالا می‌برند. افرادی هم که مستعد ابتلا به آلرژی هستند بهتر است از چسب‌های ضدآلرژی استفاده کنند. این چسب‌ها از کاغذ‌های خاصی تهیه شده و مواد آنها کاملا استاندارد است و با عنوان چسب ضدحساسیت به فروش می‌رسند.