وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ژل با مو چه کارهای میکند؟

ژل با مو چه کارهای میکند؟
با استفاده از این فرآورده می‌توانید مدل دلخواه خود را برای مدت نسبتا طولانی بر روی مو تثبیت کنید. در حال حاضر ژل‌های مو به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:ژل‌های روغنی یا میکرو ژل‌ها به صورت امولسیون های شفاف روغن در آب عرضه می‌شوند. ( قطرات روغن آنقدر کوچکند که امولسیون شفاف به نظر می رسد.)

این نوع ژل‌ها بیشترجهت ایجاد درخشندگی و گره گشایی از مو در هنگام برس و یا شانه کردن استفاده می شوند.ژل‌های پلیمری یا ژل‌های حقیقی، مخلوطی از آب، یک عامل حالت دهنده و یک پلیمر تثبیت کننده با وزن ملکولی بالا هستند . وقتی که این مواد روی مو قرار می‌گیرند، رشته‌های مو با مخلوط آب و پلیمر پوشانده می‌شوند. سپس آب از روی مو تبخیر شده و لایه نازکی از پلیمر روی آن را می‌پوشاند. این پلیمر باید پوششی سبک، قابل انعطاف و شفاف روی مو بر جای گذارد و درخشندگی خاصی به آن بدهد، ضمن آنکه گره‌ها و الکتریسته ساکن مو تاحدی کاهش یابد و کم میشود.

یک روش مناسب استفاده از ژل این است که پس از شستشو با شامپوی مناسب، آب اضافی را با استفاده از حوله (با روش گذاشتن و برداشتن) از روی مو بزدائید. سپس مقداری ژل در کف دست خود قرار داده و پس از پخش آن بر روی دست به طور یکنواخت روی مو پخش کنید (به گونه‌ای که قشر نازکی از آن روی تار موها را بپوشاند) و به آرامی گره موها را باز کنید و آنها را شانه کنید.

هر چه مقدار ماده مصرف شده کمتر باشد، موها شل‌تر خواهند ایستاد ولی مصرف بیش از حد این مواد نیز موجب کدر شدن موها می‌شود به طوری‌ که این مواد مانند دانه‌های برف یا شوره‌ی سر روی موها جمع می‌شوند.ژل‌ها نسبت به موس‌ها قوام سفت‌تر و کم انعطاف‌تری به موها می‌بخشند و برای آرایش‌ها و مدل‌هایی که نیاز به قوام و انعطاف‌ناپذیری مو دارند به کار می‌روند. بیشتر تولید کنندگان فرمول‌های مختلفی را برای موهای معمولی و موهایی که به سختی حالت می‌گیرند، ارائه می‌کنند.

طرز استفاده از ژل بر اساس مدلی که برای موهایتان در نظر گرفته‌اید، متفاوت است؛ مثلاً در صورتی که مدل فر، مورد نظرتان است باید با استفاده از نوک انگشتان فر دلخواه خود را به مو بدهیدو برای صاف کردن باید رشته های مو را بین دو دست قرار داده و دست‌ها را در حالی‌که فشار کمی اعمال می‌کنید، به سمت پائین حرکت دهید .