وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا موهای مردان بیشتر میریزد؟

چرا موهای مردان بیشتر میریزد؟
ریزش موی مردانه

در مردها‌ این ریزش مو، بعد از بلوغ، هر زمانی که میزان آندروژن‌های خون (هورمون‌های جنسی مردانه) افزایش یابد، شروع می‌شود. برای ریزش مو ممکن است هورمون‌های مردانه بیشتر از حد طبیعی نباشد. اگر ژن ریزش مو موجود و آندروژن‌ها در حد طبیعی باشند، ریزش موی مردانه یا آندروژنتیک بروز می‌کند نظر شما چیست.

علل ریزش موی مردان

بیماری یا جراحی بزرگ: مانند مشکلات تیروئیدی، چه پرکاری و چه کم کاری، چربی زیاد پوست سر، رژیم غذایی نامناسب که مهم‌ترین عامل ریزش مو است، اضطراب، نگرانی و شوک ناگهانی، داروها مانند داروهای ضدانعقاد خون (وارفارین، هپارین و…)، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضدنقرس، شیمی‌درمانی که برای سرطان‌ها استفاده می‌شود، استفاده بیش از حد از ویتامین A، عفونت مانند عفونت‌های قارچی، بیماری‌ها مانند لوپوس یا دیابت و در بعضی از بیماری‌های مزمن هم ممکن است ریزش مو به وجود‌ آید، مانند: سیفلیس، تیفوس، آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کم‌خونی و همچنین مراقبت نامناسب مثل کشش بیش از حد مو موجب ریزش مو می‌شود.

درمان

بستگی به علت ریزش موی شما دارد. یک رژیم غذایی مناسب با پروتئین کافی، ویتامین B کافی و مس، روی و ید کافی نیاز است و هر علتی که پیش از‌این ذکر شد، باید برطرف شود. بعضی از داروها هم ممکن است کمک کنند.در‌این مورد ماینوکسیدیل که روی پوست سر استفاده می‌شود و مردان و زنان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 
فیناستراید که به صورت قرص است و فقط مردان می‌توانند استفاده کنند، وجود دارند. دو داروی آودارت و نیزورال برای جلوگیری از ریزش مو موثرند اما فقط برای‌این مشکل استفاده نمی‌شوند، ضرورت دارد که برای تشخیص علت و نوع ریزش موی خود حتما به یک پزشک پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید و به طور خود سرانه دارویی را مصرف نکنید.

فیناستراید

دارویی است که ابتدا برای درمان بزرگی خوش خیم غده پروستات به کار می‌رفت و به دنبال استفاده از آن، اثربخشی آن در درمان ریزش موی نوع مردانه مشاهده و ثابت شد. در خانم‌ها ریزش موی شبیه نوع آندروژنتیک وجود دارد که به ریزش موی تیپ زنانه معروف است. فیناستراید می‌تواند روی جنین پسر، اثر نامطلوب بگذارد و به همین علت در خانم‌های باردار یا خانم‌هایی که احتمال باردار بودنشان طی دوره درمان وجود دارد، تجویز نمی‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره