وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزایش۳۰درصد بودجه بخش دهان و دندان

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بودجه بخش سلامت دهان و دندان کشور خبر داد و گفت: در صورت تصویب، برنامه‌های این اداره به زودی عملیاتی می‌شود.
دکتر حسین حصاری گفت: ارایه خدمات ترمیمی به کودکان زیر ۱۲ سال، خدمات پیشگیرانه فیشورسیلانت، ‌فلوراید تراپی از دو طریق استفاده از ژل و وارنیش ویژه کودکان و تهیه بسته‌های آموزشی و پخش برنامه‌های آموزشی از صدا و سیما را از برنامه‌های این اداره در سال جاری برشمرد و افزود: در نتیجه اجرای برنامه‌های کشوری سلامت دهان و دندان از سال‌های گذشته با وجود میزان سرانه مصرف شکر فراوان (۳۰ کیلوگرم) روند پوسیدگی دندان (شاخص DMF) در کودکان ایرانی رشدی نداشته و از وضعیت ثابتی پیروی می‌کند.

وی به ایسنا گفت: با بیان اینکه رفتارهای بهداشتی برای سلامت دهان و دندان کودکان ایرانی نسبت به کشورهای پیشرفته ضعیف‌تر و نسبت به کشورهای منطقه مناسب‌تر است، در ادامه یادآور شد: کاهش میزان پوسیدگی دندان کمتر از این حد کار دشواری بوده و وابسته به عوامل متعددی است.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، گفت: در سال جاری نیز مطابق روال سال‌های گذشته معاینات دهان و دندان بخشی از پرونده غربالگری بیماری‌های دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و مقاطع راهنمایی و دبیرستان است.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز