وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشدار هایی درباره ی لوازم آرایشی

هشدار هایی درباره ی لوازم آرایشی
پزشكان انگلیسی در یك مطالعه جدید هشدار دادند كه مصرف مواد آرایشی بویژه در حجم زیاد، سلامت مصرف كنندگان را به طور جدی به خطر می‌اندازد خیلی بد است.بسیاری از این محصولات بویژه كالاهای آرایشی كه برای برنزه كردن مصرف می‌شوند تقلبی بوده و حاوی مواد شیمیایی هستند كه طبق نتایج آزمایشات مختلف این مواد شیمیایی عوارض جانبی سوء و گاهی جبران ناپذیر برای بدن دارند.

به نوشته روزنامه دیلی میدور، این پزشكان تاكید دارند بسیاری از محصولات آرایشی حاوی تركیباتی از مواد مصنوعی هستند كه با بروز مشكلات بهداشتی و بیماریهایی چون سرطان سینه، اختلالات هورمونی، مشكلات ناباروری، آسم، آلرژی، دیابت و حتی نواقص مادرزادی مرتبطند. به همین دلیل گروهی از كارشناسان بهداشتی نسبت به مصرف این محصولات بویژه در شرایط امروزی كه اكثر ما هر روز حجم بالایی از لوسیون‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی را استفاده می‌كنیم، ابراز نگرانی كرده‌اند.

دكتر الیزابت سالتر – گرین از كارشناسان یك موسسه بهداشتی خیریه در انگلیسی در این باره اظهار داشت: هیچ كس نمی‌تواند به طور مستقیم بگوید فلان محصول آرایشی خاص باعث ابتلا به سرطان یا دیابت می‌شود اما آنچه مسلم است این است كه مطالعات فزاینده تایید می‌كنند افزایش تماس با مقادیر زیادی از مواد خاص روی سلامتی شما تاثیر سوء می‌گذارند.

سالتر – گرین تاكید كرد: وقتی در كنار استفاده از لوازم آرایشی متعدد، هر روز با حجم بالایی از این مواد شیمیایی از طریق محصولات شوینده و پاك كننده، آفت كش‌ها، مواد دسته بندی و به طور كلی كالاهای صنعتی در تماس هستیم این نگرانی پیش می آید كه بیش از پیش از حق سالم زیستن، فاصله بگیریم.

این كارشناس انگلیسی افزود: پوست بدن ما یك سد غیر قابل نفوذ نیست، این عضو مهم و حیاتی می تواند مقادیر قابل توجهی از مواد فوق را جذب كند و از این طریق تركیبات شیمیایی وارد جریان خون می‌شوند و می‌توانند در بدن ذخیره شدند كه در نهایت تجمع آنها در بدن، پیامدهای مضری خواهد داشت.در این مقاله چند روش موثر برای كاهش تماس با این مواد شیمیایی توصیه شده كه عبارتند از:- حتی المقدور از مقادیر اندك و رقیق شده این محصولات آرایشی و صنعتی استفاده كنید.

– برچسب محصولات را كنترل كنید و در صورت مشاهده اسامی مواد شیمیایی مصنوعی شامل پارابنز، فرمالدهید و تریكلوسان از مصرف آنها خودداری نمایید.- هرگز تصور نكنید محصولاتی كه روی بسته بندی آنها برچسب ارگانیك یا طبیعی دارد، همیشه بهترین گزینه و بی خطر هستند. هرچند بسیاری از این محصولات حاوی مواد مصنوعی و سمی كمتری هستند اما با این وجود باز هم محتویات آنها را كنترل كنید تا از مواد تشكیل دهنده واقعی آن مطلع شوید.

– اگر روی برچسب كالایی كه تهیه می‌كنید فهرست طویلی از مواد شیمیایی نوشته شده ترجیحا كالای دیگری را انتخاب كنید كه كنترل و تشخیص تركیبات تشكیل دهنده آن امكان پذیر باشد.- برای خرید محصولاتی مثل كرم‌ها و لوسیون‌ها كه مدت طولانی تری روی پوست می‌مانند، بیشتر دقت كنید.- برای انتخاب رنگ موهای تیره از انواعی استفاده كنید كه گیاهی هستند و یا روی برچسب آنها واژه «فاقد PPD» ذكر شده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره