وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هدف‌گیری Twitter توسط مرداک و گوگل

سران رسانه‌ای اخیراً در آیداهو گردهم آمدند تا وضعیت این صنعت و جهت‌گیری آینده‌اش را به بحث بگذارند. اما در كنار موضوع اقتصاد جهانی و تاثیر اینترنت بر رسانه‌ها، یكی از مهم‌ترین موضوعات گفتگو این بود كه كدام شركت Twitter را می‌خرد.

امسال ایوان ویلیامز، مدیرعامل Twitter در میان چهره‌های شناخته شده این كنفرانس در كنار افرادی مثل اریك اشمیت از گوگل، جف بزوس از آمازون، وارن بافت سرمایه‌گذار میلیاردر، هاور استرینگر از سونی، ژان برنارد لوی از ویوندی، باب آیگر از والت دیسنی و تیم آرمسترانگ از AOL دیده می‌شد. بری دیلر و روپرت مرداك كه هر دو از بازیگران رسانه‌ای هستند بحث خرید Twitter را به‌صورت جدی مطرح كردند. مرداك كه مالك  Fox News‌است نسبت به خرید MySpace در سال 2005 پشیمان نیست و در نظر دارد سرمایه‌گذاری‌های خود را در این حوزه گسترش دهد. ارزش MySpace هم‌اكنون در حدود 600 میلیون دلار است.

Twitter كه بیش از 30 میلیون كاربر دارد در برابر پیشنهاد خرید دیگر شركت‌ها تا این لحظه مقاومت نشان داده است. شركت Facebook معادل 500 میلیون دلار برای خرید آن پیشنهاد داده بود كه توسط هیئت مدیره‌Twitter  پذیرفته نشد. بیژن ثابت كه یكی از اعضای هیئت مدیره Twitter است عنوان کرد هیچ پیشنهاد خریدی به‌طور رسمی در هیئت مدیره به بحث گذاشته نشده است.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز