وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گوش پاک کن، آری یا خیر

گوش پاک کن، آری یا خیر
طبق نظر پزشکان متخصص این نکات را بخوانید، معمولا استفاده از گوش پاک کن در تمیز کردن گوش توصیه نمی شود چرا که معمولا جرمی که در گوش تولید می شود، دارای فواید مختلفی است.

دکتر ناظم در این باره می افزاید: بخشی از جرم تشکیل شده در گوش خاصیت اسیدی دارد که در نتیجه عفونت کانال گوش را پایین می آورد و از سویی دیگر، این جرم باعث چرب شدن کانال گوش شده و اجازه وارد شدن حشرات به گوش را نمی دهد،

 
به همین دلیل نباید جرم گوش را تمیز کرد و عملا استفاده از گوش پاک کن بی معنا خواهد بود و چه بسا استفاده از گوش پاک کن باعث فشرده شدن جرم ها شده و فرد را مجبور به شستشوی گوش کند.

بنابر این بهتر است پس از استحمام، مدخل گوش را با دستمال کاغذی پاک کرد، ولی نباید فراموش شود که در پایان هر استحمام، کانال گوش آب کشی شود (مقداری آب به کانال گوش برود تا شامپو، رنگ مو و… از آن خارج شود).

به گفته این پزشک، افراد سالم نباید نگران آبی باشند که داخل گوش نفوذ کرده است چرا که معمولا این آب خود به خود از گوش خارج می شود، مگر این که جرمی در گوش باشد و آن جرم آب را به خود جذب کرده باشد یا پشت آن جرم آب جمع شده باشد که گوش پاک کن توانایی جذب آن را ندارد.

گوش درد کودکان


دکتر ناظم با اشاره به این که کودکان به عفونت گوش بیشتری مبتلا می شوند، علت این مشکل را کوتاه و گشاد بودن شیپور استاش ذکر کرده و خاطرنشان می کند: بهتر است کودکان به محض ابتلا به سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنند.

وی درخصوص چگونگی شیردهی به نوزادان می افزاید: در شیر دادن به شیرخواران باید آنها را به صورت نیمه نشسته نگه داشت، چون در حالت خوابیده شیر از طریق حلق و شیپور استاش وارد گوش میانی شده و عفونت این ناحیه را منجر می شود.