وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آزمایش لازم برای زنان چیست؟

آزمایش لازم برای زنان چیست؟
1- پوکی استخوان
در پوکی استخوان یا استئوپروز، استخوان ها ضعیف و شکننده می شوند.زنان بعد از سن یائسگی، به علت کاهش توده استخوانی دچار استئوپروز می شوند.غالبا اولین علامت پوکی استخوان، شکستن استخوان در اثر افتادن از جایی و یا حتی پیچ خوردگی می باشد.لذا بهتر است زنان 50 ساله و بیشتر، آزمایش تشخیص پوکی استخوان را انجام دهند.

آزمایش تشخیص پوکی استخوان
آزمایشی به نام سنجش تراکم استخوان می تواند میزان تراکم مواد معدنی موجود در استخوان و ابتلا به استئوپروز را مشخص کند.انجام این آزمایش می تواند خطر شکستگی استخوان را کاهش دهد.آزمایش سنجش تراکم استخوان برای زنان 65 ساله به بالا و برای زنان کمتر از 65 سال که عوامل خطر استئوپروز را دارند، مفید است.

2- فشار خون بالا
با افزایش سن، خطر ابتلا به فشار خون بالا نیز زیاد می شود.این افزایش فشار خون به وزن فرد و شیوه زندگی او نیز وابسته می باشد.افزایش فشار خون می تواند بدون هیچ گونه علامتی، موجب آنوریسم گردد. آنوریسم، ورم دیواره رگ های خونی می باشد.کنترل فشار خون بالا باعث کاهش بیماری های قلبی، سکته و نارسایی کلیه می گردد.

اندازه گیری فشار خون بالا
موقع اندازه گیری فشار خون با دستگاه فشارسنج، دو عدد مشخص می شود، یکی فشار خون ماکزیمم و دیگری فشار خون مینیمم.فشار خون طبیعی کمتر از 120 روی 80 می باشد.فشار خون بالا، بیشتر از 140 روی 90 می باشد.

3- کلسترول خون بالا
مقدار زیاد LDL کلسترول یا کلسترول بد، یک عامل خطر برای آترواسکلروز یا تصلب شرایین می باشد.آترواسکلروز باعث سفت و باریک شدن عروق خونی توسط پلاک می گردد.این بیماری، با گذشت زمان می تواند به حمله قلبی و سکته منجر شود.سایر عوامل خطر آترواسکلروز شامل: فشار خون بالا، دیابت و کشیدن سیگار می باشد.تغییر شیوه زندگی و مصرف داروها تحت نظر پزشک می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

اندازه گیری چربی خون

پزشک با استفاده از اندازه گیری چربی خون ناشتا، می تواند به مشکل پی ببرد.آزمایش اندازه گیری چربی خون شامل : مقدار کل کلسترول، کلسترول بد (LDL)، کلسترول خوب (HDL) و تری گلیسرید است.برای افراد 20 سال به بالا، این آزمایش باید هر 5 سال یک بار انجام شود مهم است.