وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مایكروسافت ویژوال‌استودیو

مایكروسافت ویژوال‌استودیو

مایكروسافت ویژوال‌استودیو، بدون شك بزرگ‌ترین، ساده‌ترین و در عین حال، مفیدترین محیط تولید كد ویژوال است. یكی از ویژگی‌های هوشمندانه این ویرایشگر كد، وجود سیستم افزونه‌ها (همانند فایرفاكس) برای برنامه‌نویسان است.

 

برنامه‌نویسان می‌توانند با نصب افزونه‌های مفید، قدرت كدنویسی خود را بالا ببرند و از اشتباهات خود بكاهند، در این‌جا، تعدادی افزونه كه وجودشان كمابیش ضروری به‌نظر می‌رسد را معرفی خواهیم كرد: (لینك‌های دریافت در پی‌نوشت درج شده است.)

 

1. AnkhSVN، كسانی كه با SVN كار می‌كنند، حتما از این افزونه استفاده كنند. اتصال به SVN و عملیات مرتبط با آن، با عنخ‌ از این ساده‌تر نمی‌شود.

 

2. C# SortCode Macro، این ماكروی كوچك و جمع و جور، اعضای كلاس‌ها و متدها را بر اساس حروف الفبا مرتب و گروه‌بندی می‌كند. این ماكرو در ویژوال استودیو 2005 اجرا می‌شود و گفته می‌شود حتی نسخه‌های 2003 هم می‌توانند آن را اجرا كنند. كافی است وقتی این ماكرو را لود می‌كنید، انجام عملیات را تایید كنید.

 

3. CodeKeep Add-in، این افزونه برای سایت CodeKeep.net است كه به‌شما اجازه می‌دهد كدهای كوچكی كه نوشته‌اید را به وب‌سایت Codekeep بفرستید و با دیگران به اشتراك بگذارید. بعد از نصب حتما فایل Readme.txt را مطالعه كنید، چرا كه سه فایل باید به‌صورت دستی در سیستم كپی شوند.

 

4. Code Style Enforcer، آیا شما كدهای بدون غلط می‌نویسید؟ مسلما پاسخ به این سوال منفی است، اما با كمك این افزونه، می‌توانید به‌صورت در جا كدهای خود را بر اساس كدهای استاندارد تصحیح كنید. این افزونه این عملیات را بر اساس یك سری قواعد از پیش تعیین شده انجام می‌دهد و خود شما حتی می‌توانید قواعد جدیدی برای كدنویسی خود به این افزونه تحمیل كنید. قبل از نصب این افزونه باید DXCore را از سایت زیر دریافت كنید:

http://www.devexpress.com/Products/NET/DXCore/

 

5. CopySourceAsHtml، اگر بلاگر هستید، یا اصلا می‌خواهید كدهای خود را در یك وب‌سایت به‌نمایش بگذارید، با كمك این افزونه می‌توانید خروجی HTML كدهای خود را دریافت كنید و با همان شكل و رنگ‌بندی، به وب‌سایت خود اضافه كنید.

 

6. ماكروEncapsulateAllNonPriveFelds، این ماكرو كه هنر Reflection IT‌ است، فیلدهای خصوصی و ویژگی‌های عمومی را برای شما تولید می‌كند. تنها كافی است كه یك متغیر را به‌صورت عمومی تعریف كنید و آن‌را انتخاب كنید و ماكرو را اجرا كنید. بدین ترتیب، به‌ازای هر فیلد عمومی‌ای كه ایجاد كرده‌اید، یك فیلد خصوصی و یك ویژگی عمومی خواهید داشت، یادتان باشد كه اگر SortCode هم نصب است، اول آن را ببندید، بعد این ماكرو را اجرا كنید كه با همدیگر تداخل نداشته باشند.

 

7. Modeling Power Toys، اگر شما در شركت محل كارتان، نقش طراح كلاس‌ها را دارید، در این صورت پیشنهاد اكید این است كه این افزونه را نصب كنید، در زیر بخشی از امكانات این افزونه را به‌اختصار بیان می‌كنیم:

جستجوی دیاگرام‌ها، جدول شناور، پنجره با قابلیت زوم، ایجاد كامنت برای كلاس‌ها، خروجی برای وب، مرور سریع، دستورات كوچك برای ایجاد و یا مدیریت كلاس‌ها و …

 

8. Pinvoke.Net، این افزونه را ساایت Pinvoke.net تولید كرده است. این افزونه شبیه به CodeKeep‌ است با این تفاوت كه به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد انواع داده‌های تعریف شده و اطلاعاتی دیگر در مورد فراخوانی‌های Win32 را پیدا کرده، ویرایش کنند و به کدهای خود اضافه کنند.

 

9. Regions، این افزونه امکان ساختن و مدیریت مناطق کد را به سادگی برای شما فراهم می‌کند.اگر تابه‌حال هرگز از مناطق‌ كد استفاده نكرده‌اید، حتما این پست را مطالعه كنید:

http://trackerrealm.com/blogs/2007/04/make-use-of-regions-when-developing-c.html

 

10. SonicFileFinder، وقتی تعداد فایل‌های Solution بالا می‌رود، پیدا كردن آن كاملا زمان‌بر خواهد شد. به‌كمك این راه حل، می‌توانید كلاس‌های خود را بیابید. جستجوی ان ساده است، مثلا اگر شما كلاسی با عنوان MyClass.cs دارید، با جستجوی *Class، و یا حتی MC می‌توانید آن را پیدا كنید.

 

11. Regionerate، این افزونه یک برنامه رایگان است و به‌سرعت قواعد آرایشی کدهای شما را رعایت می‌كند. با دو کلیک ساده کدهای شما مرتب شده و فیلدها و سازنده‌ها و ویژگی‌ها را در مناطق کد مربوط به خود قرار می‌دهد. می‌توانید این افزونه را هم مطابق میل خود، سفارشی كنید. همچنین، امکان مرتب‌سازی متدها را بر اساس حروف الفبا، و اعضای عمومی و خصوصی را در Region‌های مخصوص به‌خود از دیگر ویژگی‌های این افزونه بسیار مفید است.

 

12. DPack، یک مجموعه رایگان از ابزارهای ویژوال استودی 2003 و 2005 است که بهره‌وری‌های توسعه دهندگان را افزایش می‌دهد. این بسته شامل مرورگر كد، مرورگر فایل، مرورگر Solution، مرورگر Framework، بوك‌مارك‌های شمارشی، جستجوی كد، آمارگیری از Solution و پشتیبان‌گیری از آن است.

 

13. BlogMyCode، برنامه‌نویسان بلاگ‌نویس به‌هوش، این افزونه این امکان را می‌دهد که کدهای خود را از داخل ویژوال استودیو در وبلاگ قرار دهیم، این کار با یک کلیک ساده انجام می‌پذیرد، کافیست کد موردنظر را انتخاب کرده، سپس با کلیک راست گزینه Blog This را انتخاب نمایید.

 

14. Clipboard Manager، افزونه‌ای ساده در عین حال مفید برای مدیریت کلیپ‌بورد، این افزونه 10 تا از آخرین ورودی‌های کلیپ‌بورد را به شما نشان می‌دهد.  یک نکته که در استفاده از این افزونه باید به آن توجه داشت، این است که مقدار پیش‌فرض کلید میانبر CTRL+ALT+V را باید برای استفاده از این افزونه تغییر داد. برای این کار از منو Tools->Options را انتخاب كرده و در پنجره باز شده گزینه Enviroment را انتخاب كرده (اگر این گزینه وجود ندارد، در گوشه سمت چپ پایین گزینه Show all settings را انتخاب کنید)، سپس گزینه Keyboard و در نهایت در سمت راست مقدار Show commands containing را برابر DisplayClipboardPopupList قرار دهید.

 

 15. Resource Refactoring Tool، این افزونه راه ساده‌ای برای استخراج کردن عبارات رشته‌ای و قراردادن آنها در فایل منبع را پیش پای می‌گذارد.

 

16. Code Project Browser، از روی اسم این افزونه هم می‌‌توان حدس زد که چه کاری انجام می‌دهد، با استفاده از این افزونه می‌توان به سادگی به مقالات و مطالب مفید در سایت Codeproject مراجعه كرد. بعد از نصب این افزونه در منوی Tools گزینه‌ای با عنوانThe Codeproject  درست می‌شود که شامل دو زیرمنو است: اولی برای جستجو در مقالات که با زدن کلمه کلیدی به سادگی انجام می‌شود، و دیگری تنظیمات مربوط به این افزونه. این افزونه امکان جستجو در MSDN و Live را نیز در خود دارد.

 

17. Oracle Developer Tools for VS، ابزاری برای توسعه دهندگان اوراکل در محیط ویژوال استودیو است.

 

18. TestDriven.Net، این افزونه اجرای ساده آزمون‌های واحد را با یک کلیک در هر جایی از Solutionهای ویژوال استودیو را امكان‌پذیر كرده است. در یك كلام، می‌توانید با كمك این افزونه، برنامه‌های خود را تست كنید.

 

19. VS 2005 Cache Visualizer، حافظه‌های نهان پروژه‌های ASP.NET خود را به‌سادگی و به‌طور مصور ببینید. 

پیوندها برای دریافت:

1. http://ankhsvn.open.collab.net/

2. http://www.reflectionit.nl/

3. http://www.codekeep.net/addins.aspx

4. http://joel.fjorden.se/

5. http://www.jtleigh.com/people/colin/software/CopySourceAsHtml/

6. http://www.reflectionit.nl/

7. http://www.codeplex.com/modeling

8. http://www.pinvoke.net

9. http://janyou.bokee.com/index.html

11. http://www.codeproject.com/KB/macros/RegionsAddIn.aspx

12. http://www.usysware.com/DPack/Default.aspx

13. http://tinyurl.com/mbzkc3

14. http://tinyurl.com/ndnerz

15. http://www.codeplex.com/ResourceRefactoring

16. http://tinyurl.com/lls3dx

18. http://www.testdriven.net/

19. http://blog.bretts.net/?p=11

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز