وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

7 توصیه برای افزایش دریافت فیبر

7 توصیه برای افزایش دریافت فیبر
 فیبر بخشی از میوه‌ها، سبزی‌ها و دانه‌های خوراكی به ویژه حبوبات و غلات است كه در بدن انسان‌ هضم نمی‌شود. غذاهای پر فیبر به سیر شدن كمك می‌كنند و سبب می‌شوند غذا و به خصوص چربی كمتری مصرف شود. مصرف فیبر موجب حجیم شدن مدفوع شده و در نتیجه خروج راحت‌تر و سریع تر انجام شده و از بروز یبوست جلوگیری می‌كند. همچنین احتمال برزو بیماری‌های روده مانند سرطان و بواسیر را كمتر می‌كند.
 
از سوی دیگر فیبر ها موجب كاهش كلسترول می‌شوند و خطر ابتلا به بیماری قلبی ـ عروقی را كاهش می‌دهند. راه‌های افزایش دریافت فیبر عبارت‌اند از: مصرف روزانه سبزی( سبزی‌های محلی یا سالاد، كلم، گوجه فرنگی، خیار، هویج، فلفل دلمه‌ای سبز و …)
 
همراه با غذا مصرف میوه‌های تازه به عنوان میان وعده و ترجیحا استفاده از خود میوه به جای آب میوه استفاده از خشكبار (برگه زردآلو، كشمش و .. ) و سبزی‌های تازه (هویج، گل كلم، خیار، گوجه فرنگی و …) به عنوان میان وعده استفاده بیشتر از انواع حبوبات ( لوبیا، عدس ، ماش، نخود)
 
در انواع سوپ‌ها و آش‌ها استفاده از سبزی‌هایی مانند كاهو، گوجه فرنگی، جعفری و پیاز، كلم، فلفل دلمه‌ای در ساندویچ های خانگی. استفاده از سبزی‌ها در بیشتر غذاها ( ماكارونی ، باقلا پلو، كلم پلو، سبزی پلو) ، ماست مصرف نان‌های سبوس دار (نان سنگك، نان جو) به جای نان‌هایی كه با آرد سفید تهیه شده اند مانند نان لواش، بربری، نان فانتزی و چیزهای دیگر.