وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ساخت کولر پوشیدنی برای انسان ها

ساخت کولر پوشیدنی برای انسان ها
چهار دانشجوی مهندسی دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT ) نمونه اولیه از یک دستگاه پوشیدنی ساخته اند که می تواند بدن را خنک ساخته و استفاده از دستگاه های تهویه هوا را منسوخ کند.دستگاهی که توسط این پژوهشگران ساخته شده است ‘Wristify’ نام دارد و در آن از پدیده فیزیکی موسوم به اثر پلتیر برای کاهش دمای بدن استفاده می شود.

این دستگاه خنک کننده کوچک، یک سری از اتصالات از دو رسانای مختلف موسوم به خنک کننده ترموالکتریک پلتیر است که توسط باتری کوچکی کار می کند و به مچ دست بسته می شود.وقتی این دستگاه بر روی پوست قرار داده می شود فرد احساس خنکی می کند. در این شیوه دمای مچ دست طی دو ثانیه، با کسری از چند درجه در هر ثانیه کاهش می یابد.


گروه سازنده این دستگاه در تلاش برای بهبود چرخه خنک کننده این شیوه هستند؛ اما در این مرحله می گویند موثرترین شیوه برای خنک سازی مچ تا ۰٫۴ درجه سلسیوس در هر ثانیه به مدت پنج ثانیه و سپس خاموش شدن به مدت ۱۰ ثانیه است جالب است.

مهمترین فایده این دستگاه ارائه یک راهبرد شخصی سازی شده برای کنترل دماست.سالانه میلیون ها وات برق صرف افزایش یا کاهش دما در ساختمانها می شود اما این دستبند پژوهشگران دانشگاه MIT می تواند با یک باتری کوچک لیتیومی کار کند. اگر همه مردم به جای وابستگی به دستگاه های تهویه مطبوع ،

 
از این دستبند ها داشته باشند میزان صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین صرفه جویی اقتصادی ناشی از آن می تواند بسیار قابل توجه باشد.این طرح جایزه ۱۰ هزار دلاری مسابقه ساخت و طراحی مهندسی مواد دانشگاه MIT را از آن خود کرده است.