وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خانه هایی که از خود مراقبت می‌کنند!

محققان در حال تکمیل خانه هایی هستند که کاملا هوشمند بوده و علاوه بر کنترل زمان استفاده از انواع تجهیزات برقی می توانند ایمنی خود را نیز حفظ کنند.

به گزارش مهر، متخصان دانشگاه هرتفورد شایر طی پروژه ای در حال ساخت مدل خانه هایی هستند تا با استفاده از آنها بتوان میزان استفاده از انرژی سبز و ایمنی منازل مسکونی را با کمک تکنولوژی هوشمند افزایش داد.

این خانه ها از شبکه مادون قرمزی برخوردارند که با یک رایانه مرکزی در ارتباط است. این شبکه با توجه و یادگیری اینکه ساکنان منزل در ساعتهای مختلف قصد اشغال کدام اتاق از خانه را دارند، با کمک نرم افزاری محاسبه ای زمانی که افراد به نور، حرارت و تهویه هوای اتاقها نیاز دارند یا از آن مهمتر زمانی که نیازی به این موارد وجود ندارد را تعیین می کنند.

در واقع این نرم افزار می آموزد که فرد چه زمانی به نور، حرارت، تهویه هوا نیاز ندارد و به این شکل خاموش و روشن شدن این تجهیزات را تحت کنترل نگه می دارد. این شیوه کنترلی به گفته محققان می تواند علاوه بر کاهش میزان انتشار دی اکسید کربن از میزان هزینه ناشی از مصرف انرژی، سالانه به میزان 300 پاوند بکاهد.

این خانه ها یا InterHome ها در عین حال می توانند ایمنی را نیز در محل سکونت افزایش دهند. بر اساس گزارش نیوساینتیست، در این سیستم درها و پنجره ها به حسگرهایی اتصال دارند که این حسگرها با رایانه مرکزی در ارتباطند. در این صورت برای مثال زمانی که فرد فراموش می کند در را قفل کند، پیام کوتاهی به صاحب خانه ارسال می شود که پاسخ دادن به آن پیام منجر به قفل شدن تمامی درها و پنجره ها خواهد شد.