وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا دور لب‌هایمان چروک می‌شود؟

چرا دور لب‌هایمان چروک می‌شود؟
بروز این چروک‌ها به شکل و فرمی که به لب‌ها می‌دهیم هم بستگی دارد. افرادی که سیگار یا قلیان می‌کشند، به علت حالت خاصی که برای پک زدن به لب‌های خود می‌دهند، برای ایجاد چروک لب مستعدتر هستند.نامناسب یکی از عوامل ایجاد و تشدیدکننده چروک دور لب، تغذیه نامناسب است. در واقع آنهایی که کمتر آب، مایعات، میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض بروز چروک هستند.

حالا چه کار کنم؟

ضمن رعایت مسائلی که عنوان شد، می‌توان با روش‌های مختلفی که کلاژن‌سازی پوست را تحریک کند، این مشکل را رفع کرد. خوردن میوه و سبزی و البته غذاهای حاوی امگا۳، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E در تقویت و میزان کولاژن‌سازی نقش مؤثری دارد. همچنین استفاده از ضدآفتاب در تمامل طول سال مانع تخریب این نواحی توسط اشعه‌های مضر UV می‌شود. مصرف نکردن سیگار و دخانیات هم بسیار تأثیرگذار است. حالا صحبت این است که اگر چروک‌ها ایجاد شد، چه کار کنیم؟

 تزریق پلاسمای شخص

بروز چروک‌های دور لب در سنین پایین دیده نمی‌شود و معمولاً پس از ۵۰ سالگی شاهد آن هستیم. برای درمان این چروک‌ها هم یکی از بهترین روش‌ها «پی‌آرپی» است. در این روش با استفاده از پلاسمای خود فرد و تزریق آن در نواحی چروک شده، چروک‌ها به طرز محسوسی از بین می‌روند. این روش اصلاً شباهتی به بوتاکس ندارد و در واقع نوعی مزوتراپی طبیعی و بیولوژیکال‌ است.

 
برای این کار، از خود فرد خون گرفته می‌شود؛ سپس پلاسما و پلاکت‌های خونی او را جدا کرده و به خودش تزریق می‌کنند. درباره پی‌آرپی می‌توان به این نکته اشاره کرد که اثر آن دائمی است و به ندرت برگشت‌پذیری در آن دیده می‌شود. این روش عارضه جانبی و محدودیت سنی هم ندارد، البته به شرطی که فرد بیماری زمینه‌ای خاصی نداشته باشد.

کدام پوست‌ها زودتر چروک می‌شوند؟‌

پیر شدن پوست، روندی طبیعی است که با افزایش سن مرتبط است؛ اما نوع پوست افراد هم در تشدید و تسریع آن نقش دارد. باید توجه داشت که مسأله ژنتیک هم بر این عارضه اثرگذار است. اگر دقت کنید، می‌بینید خیلی‌ها سیگار می‌کشند؛ اما دور لب همه آنها به یک میزان چروک نمی‌شود. هر چه پوست خشک یا به عبارت صحیح‌تر، کم‌آب‌تر باشد، بروز چروک‌ها هم بیشتر دیده می‌شود. برعکس در افرادی که پوست‌شان قوام، رطوبت و آب بیشتری دارد و به اصطلاح پوست چرب‌تری دارند، کمتر و دیرتر شاهد ایجاد چروک دور لب هستیم.

بهترین زمان درمان آن کی است؟

معمولاً چروک‌ها در مراحل اولیه ایجاد شدن، خیلی عمیق نیستند و خود فرد متوجه می‌شود که مثلاً هنگام صحبت کردن، چروک‌های ظریفی دور لبش ایجاد شده است. اگر فرد در آن مرحله شروع به درمان کند خیلی بهتر است تا آن که بگذارد چروک کاملاً عمیق شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره