وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عادت های بد از عوامل منفی

عادت های بد از عوامل منفی
بر روی چند عادت به صورت همزمان تمرکز نکنیدنگاهی به خودتان بیاندازید. ببینید چند عادت بد را می توانید در خصوص خودتان برشمرید؟ مطمئناً همین که قصد خواندن این مقاله را کرده اید، یعنی عاداتی هستند که می خواهید از شرشان خلاص شوید و آن را با نمونه های بهتری جایگزین کنید. اما به یاد داشته باشید که حتی تغییر یک عادت هم کار آسانی نیست، چه برسد به تغییر چند تای آنها به صورت همزمان.

هیچ یک از ما امکان تغییر همزمان چندین عادت بد را نداریم. در واقع تصور اینکه می توانیم روی سه یا چهار عادت به صورت همزمان تمرکز کرده و آن ها را بهبود بخشیم، خیالی باطل است. بهتر است تغییر دادن را کم کم و یک به یک پیش ببرید نظرتان چیست؟

لقمه را بزرگتر از دهان خود برنداریدحالا که تصمیم گرفته اید یک عادت را انتخاب و آن را تغییر دهید، بهتر است آرام پیش بروید و انرژی خود را به درستی برای تمام مسیر تقسیم کنید. اگر قصد دارید از امشب دویدن را ( به عنوان یک عادت خوب ) آغاز کنید، بهتر است زیاد به خودتان فشار نیاورید. وقتی نمی توانید 5 دقیقه به راحتی بدوید، چگونه می خواهید از شب اول 30 دقیقه دویدن را امتحان کنید؟ فشاری که پس از آن باید تحمل کنید، شما را از ادامه کار (دویدن در شب) منصرف می کند و هیچگاه به هدفتان (که تناسب اندام است) نمی رسید.


اگر به کتاب خواندن عادت ندارید، به جای اینکه تصمیم بگیرید از امروز شروع کنید و یک شبه 200 صفحه کتاب بخوانید، با 10 صفحه کتاب شروع کنید و هر شب یکی دو صفحه به  برنامه خود اضافه کنید. بدین ترتیب بعد از مدت کوتاهی متوجه می شوید هر شب با اشتیاق 50 تا 100 صفحه کتاب می خوانید. در حالی که قبل از آن حتی تحمل 20 صفحه را هم نداشته اید. بدین ترتیب به راحتی یک عادت خوب برای خودتان ساخته اید.