وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جنگ جهانی سوم ، آمریکا با ژاپن و ترکیه

جنگ جهانی سوم ، آمریکا با ژاپن و ترکیه

“جرج فردمن” نویسنده آمریکایی در کتابی با عنوان “صد سال آینده” به بررسی چالش های پیش روی جهان در یک قرن آینده پرداخته و در پیش بینی عجیبی وقوع جنگ جهانی سوم را در سال 2050 بین آمریکا با ترکیه و ژاپن محتمل دانسته است.

 

به گزارش خبرگزاری ایران ناز روزنامه البیان امارات در گزارشی نوشت که دکتر “جرج فردمن”(george friedman) نویسنده و تحلیلگر برجسته آمریکایی در کتاب جدید خود که می توان آنرا ابتکاری جدید در نوشتار سیاسی دانست، وقوع جنگ جهانی سوم را در سال 2050 پیش بینی کرده است.

 

وی در این کتاب سناریوی جنگ جهانی سوم را با توجه به تغییرات بنیادینی که در دهه های آتی در جهان رخ می دهد، کاملا متفاوت با دیگر جنگ ها دانسته است.

 

این نویسنده آمریکایی البته خسارت های بشری این جنگ را در مقایسه با دو جنگ جهانی گذشته بسیار محدود پیش بینی کرده است. وی با اشاره به افول قدرت روسیه، چین، فرانسه و آلمان، جنگ جهانی سوم را میان آمریکا با ژاپن و ترکیه دانسته است.

 

بر این اساس این، در این جنگ دو طرف بیشتر به جنگ مصالح با یکدیگر می پردازند و جنگ های نظامی در مرحله بعد قرار می گیرد.

 

“فردمن” پیش بینی کرده است عمق جنگ جهانی سوم به جنگ های فضایی نیز بیانجامد. بطوری که ژاپن در ابتدا در سال 2050 از فضا پایگاه های آمریکایی را مورد هدف قرار می دهد و پس از آن است که شعله جنگ جهانی سوم افروخته می شود.

 

همچنین ترکیه با توجه به افول قدرت روسیه در منطقه و جهان و از سوی دیگر تمایلات تاریخی این کشور برای بازیابی قدرت امپراتوری عثمانی در سال 2050 به هم پیمانان آمریکا در منطقه از جمله لهستان و هند حمله می کند.

 

در این کتاب ادعا شده است که ترکیه با توجه به سخت گیری های بین المللی و فشارهای گذشته آمریکا، انگیزه کافی برای انجام این حملات را دارد.

 

سپس در ادامه دیگر پایگاه های نظامی آمریکا در آسیا و اروپا مورد هدف هواپیماهای بدون سرنشین قرار می گیرد. در واکنش به این حملات آمریکا اهداف مورد نظر خود را در ترکیه و ژاپن نابود می کند.

 

در این کتاب همچنین به این امر اشاره شده است که در سال 2050 قدرت ناتو به شدت افول کرده است. از سوی دیگر نویسنده برجسته آمریکایی پیش بینی کرده است، اختلافات در کشورهای عربی در سال 2020 به اوج خود برسد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره