وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اسپورتیج را می‌شناسید

شاید هنوز به اندازه گراندویتارا و هیوندایی توسان در خیابان‌های شهر دیده نشده، ولی به هر حال به عنوان شاسی بلندی كه تقریبا به تازگی به جمع شاسی بلندهای وارداتی پیوسته، قابل توجه است.

اسپورتیج كه از محصولات جدید شركت كیاموتورز كره به حساب می‌آید از موتوری 2700‌سی‌سی بهره می‌برد و به‌واسطه آن توانایی تولید 173اسب‌بخار قدرت را دارد. این خودرو در عرض 5/10ثانیه به شتاب صدكیلومتر می‌رسد كه با توجه به وزنش شتابی مناسب دارد. با شاسی بلند كیا می‌توان 179كیلومتر در ساعت گاز داد و چندان هم نگران سرعت نبود چرا كه اسپورتیج از سیستم‌های ایمنی ترمز نظیر ABS و ESP بهره می‌برد و به لحاظ ایمنی بالا نیز موفق به كسب پنج ستاره از NHTSA آمریكا شده است.
این شاسی بلند البته مصرف سوخت بالایی دارد به نحوی كه طی هر صدكیلومتر سیكل تركیبی 2/10لیتر بنزین می‌سوزاند این در شرایطی است كه مصرف سوختش در صدكیلومتر سیكل برون شهری كمتر از 2/10لیتر بوده اما در شهر بیش از این میزان، بنزین می‌بلعد.
اسپورتیج به لحاظ نوع طراحی داخلی و فضای حجیمی كه دارد خودرویی خانوادگی است و برای مسافرت مناسب به نظر می‌رسد. این
محصول شباهتی محسوس با سانتافه هیوندایی دارد اما باید با شاسی‌بلندهای دیگری مانند هیوندای توسان و سوزوكی گراند ویتارا به عنوان رقبایی جدی رقابت كند.
اسپورتیج هم‌اكنون به صورت خودرویی كامل (CBU) وارد كشور شده و با توجه به تعرفه 90درصدی واردات، با قیمت 38میلیون و 700هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز