وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زانتیا یا مزدا 3 تیپ دو

ایرانی‌ها با شنیدن نام سیتروئن، بی‌درنگ به یاد ژیان مهمان سال‌های دور خیابان‌های كشور می‌افتند و با مزدا نیز تصور وانت‌مزدای آبی‌‌رنگ در ذهن‌شان تداعی می‌شود.

این در حالی است كه هم‌اكنون زانتیا دیگر نماینده پژو سیتروئن در خیابان‌ها جولان می‌دهد و مزدا 3، خودروی لوكس گروه بهمن، وانت‌مزدای آبی‌رنگ زامیاد را از ذهن‌ها پاك كرده است. امروز قصد بر آن داریم كه دو خودروی زانتیا و مزدا 3 تیپ 2 تولیدی گروه بهمن را با یكدیگر مقایسه كنیم. این دو خودرو تقریبا در یك رنج قیمتی قرار دارند یعنی زانتیا هم‌اكنون قیمتی برابر با 30میلیون و 400هزار تومان دارد و مزدای 3 تیپ 2 نیز با قیمت 31میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد. مزدا 3 در سه تیپ مختلف قابل‌عرضه است كه تیپ 2 آن از لحاظ قیمتی با زانتیا تقریبا برابری می‌كند. اما زانتیا خودروی تولیدی سایپا كه این روزها صحبت از پایان سرخوشی آن است موتوری 2000سی‌سی داشته كه توان تولید 137 اسب‌بخار را دارد این در حالی است كه حجم موتور مزدا 3 نیز 2000سی‌سی بوده و 147اسب‌بخار قدرت تولید می‌كند.
شما با مزدا 3 در 9 ثانیه می‌توانید به شتاب صفر تا
صد دست یابید این در حالی است كه شتاب صفر تا صد زانتیا 12 ثانیه می‌باشد. حداكثر سرعت مزدا 3 به میزان 209 كیلومتر برآورد شده اما در زانتیا 220 است. اما میزان مصرف سوخت این دو خودرو با یكدیگر متفاوت است به طوری كه مزدا 3 در هر 100كیلومتر 4/8لیتر بنزین مصرف می‌كند این در حالی است كه زانتیا در سیكل تركیبی 9لیتر بنزین می‌سوزاند. اما از لحاظ امكانات ایمنی و مشخصات نیز جالب است كه بدانید مزدا 3 از كیسه هوا، ترمز ضدقفل ABS و EBD بهره می‌برد و زانتیا نیز ABS و ایربگ دارد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز